Jump to content
Ares

Ever Dream - Wykonania.

Recommended Posts

ja się ciesze, że opera wraca do Nightwish,

 

Ale nie wraca. Floor śpiewa lekko operowo tylko GLS, co brzmiałoby dziwnie zaśpiewane normalnie. A resztę leci (nie wiem jak to się nazywa) normalnym głosem z przepony (nie mówię, że opera nie jest z przepony, bo pewnie jest. Paula jako znany wokaloznawca zaraz przyjdzie mnie poprawiać). Ale mniej więcej wiecie o co chodzi, prawda?

 

Bredzisz, wiesz? xD

1. Nie jestem wokalnoznawcą, ale podoba mi się to określenie, moja Tułośko ♥

2. Operowo = falsetem; normalnie=normalnie

A przeponie nic do tego. ;)

Każda profesjonalna wokalistka (taaak, nawet Nette) śpiewa przeponą, bo to daje większe możliwości.

 

 

A co do mojej oceny...

Ciężko stwierdzić coś jednoznacznie, bo każde z wykonań ma inne zalety. Wersja Tarji jest bardziej klasyczna... Ale ja nie lubię falsetu. ;) Floor porywa, jest zbliżona do Tarji, a jednak inna (choć może drażnić mocne uderzenie i śpiewanie jakby przez nos w 1. zwrotce). A Nette... Ona śpiewa to całkiem dobrze. Wczuwa się, to trzeba jej przyznać, najbardziej ze wszystkich. Ale nie jest idealnie. A właśnie. To dobry moment, żeby coś nadmienić, skoro jestem (wg Sami) "wokalnoznawcą".

 

Żadna z wokalistek NW nie śpiewała idealnie czysto na jakimkolwiek koncercie (to po prostu fizycznie jest niemożliwe). Czepiamy się Nettan (która nb. często bywała chora i śpiewała z katarem i bolącym gardłem, ale to już tak jest, kiedy się nie jest metalówą i nie wypala każdej choroby wódką codziennie... Nie no, żartuję ;)), uwielbiamy EoaE (no dobra, ja nie). Ale tak naprawdę Tarja wcale nie śpiewała czyściej niż Nette, jak zaczynała te swoje wygibasy w stylu tańca erotycznego (patrz np. WIHAA z EoaE), ba, było gorzej. Uwaga! Floor też zdarza się fałszować (o śpiewaniu przez nos już nie wspominając).

Ale to nie jest ważne. Na żywo wokalistki - oprócz śpiewania - mają też za zadanie wczuć się w piosenkę i - przede wszystkim - przekazać ją publiczności tak, aby wszyscy poczuli te emocje, przekaz, etc. I jeszcze - zdaniem Tuo - ma zapełniać scenę. Wyobrażacie sobie to wszystko robić idealnie na raz? Ja nie.

Dlatego to piszę, bo każda z wokalistek obrała inny priorytet. U Tarji był to śpiew (i ewentualne dziwne tańce), u Nette - kontakt z publicznością (przynajmniej ja tak to widzę), a Floor - no cóż, póki co, ona traktuje wszystko na równi i jakoś jej to wychodzi, chociaż czasem kosztem interpretacji i wczucia się w utwór.

Podsumowując: nie da się zaśpiewać idealnie jakiejkolwiek piosenki na koncercie metalowym, bo zawsze zostanie ci coś, co zrobisz źle.

 

Dziękuję. To koniec nadmienienia. ;)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może w ramach pierwszego posta na forum, odświeżę wątek :) Zacznę od tego, że ( unpopular opinion mode on ) nie lubię Tarji, a dokładniej jej barwy głosu. Po prostu nie mój typ, męczy mnie. Ever dream jest jednym z kilku utworów z Tarją, które faktycznie mi się podobają.

Oceniając wszystkie wersje na żywo.

1. Tarja - w tej wersji podoba mi się najbardziej...wokal Marco. Słucham jej tylko ze względu na niego.

2. Floor - moja ulubiona, choć jest momentami nieco krzykliwa, to podobają mi się emocje wokalistki. Marco już tutaj nie daje takiego popisu jak w wersji z Tarją.

3. Anette - bardzo lubiłam Anette, w końcu od DPP zaczęłam na poważniej słuchać Nightwisha, a Imaginaerum to mój ulubiony ich album, ale umówmy się, nie jest ona tak elastyczną wokalistką jak Floor, która dobrze odnajduje się w utworach pisanych dla Tarji jak i Anette ( choć też nie w każdym przypadku ) . Ever dream nie jest utworem pod jej głos i moim zdaniem w tym wypadku nie poradziła sobie najlepiej.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha! Dopiero dziś zobaczyłam ten temat! :D

 

Najbardziej lubię wersję Anette, Tarji wychodzi to bez emocji, a co do Floor to mam mieszane uczucia.

 

Ja nie oceniam, ale... SERIO? Anette brzmi w tej piosence jak ranny jeleń, przyduszany dodatkowo poduszką! Oczywiście masz absolutne prawo do własnego gustu i zdania na temat dowolny i mam nadzieję, że nie uznasz tego za obrazę, ale przyznam, że nie spodziewałam się, iż ktokolwiek jest w ogóle w stanie słuchać bez grymasu, a co dopiero LUBIĆ to coś, bo inaczej tego się nie da nazwać.

Najlepiej brzmi wersja studyjna, moim zdaniem, pod względem braku cienia fałszu, czy za niskiej nuty, a na drugim miejscu jest wersja z EoaE, ponieważ ma w sobie niezwykłą dawkę emocji, dźwięk jest świetnie nagrany i praca kamery oraz montaż też odpowiada za wartość ogółu (a strona wizualna też się liczy, bo w końcu kto zje choćby najpyszniejsze na świecie, ale obleśnie rozbebeszone ciastko?). Na EoaE oczywiście słychać lekkie fałszowanie (tej piosenki nikt doskonale chyba nie zaśpiewa), ale jest optymalne, a splecione wokale Marco i Tarji na koniec to istny eargasm. Z kolei wersja Floor jest lepsza od wersji Anette (która, jak już nadmieniłam, dusiła się, fałszowała i robiła obrzydliwe zawijasy, kaleczące piosenkę w sposób więcej niż tylko karygodny - to nie były emocje, to była porażka), ale Floor mocno nie wyrabia i piszczy momentami. Miałam nadzieję, że to tylko efekt stresu i nieprzećwiczenia piosenek, gdy śpiewała to podczas ubiegłej trasy, ale na obecnej nic się nie poprawiło, więc... cóż. Nie wyrabia, a miałam nadzieję, że to przećwiczy i zmienią tonację nieco, co mogłoby pomóc. Poza tym, bardzo brakuje mi Marco w finałowym refrenie z Floor - to zawsze było genialne wzmocnienie i może Floor zapanowałaby lepiej nad głosem śpiewając w duecie. Tak, czy siak, wersja studyjna i ta z EoaE - wymiatają.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

O. Nie pisałam tu jeszcze nic? To napiszę, a co!

Kiedyś wersja studyjna była dla mnie jedyną dobrą. Tarja na żywo... nie jest zła, ale czasami mnie irytuje :D O tym jak Anette wykonywała Ever Dream mam takie samo zdanie, jak o każdym jej wykonaniu na żywo...

Ale Floor... Po kilku przesłuchaniach jakoś tak wychodzi, że zawsze to właśnie jej wersja podoba mi się najbardziej. I tak samo jest z tym utworem. Imo to właśnie ona przekazuje najwięcej emocji. Chociaż kawałki wykonywane przez nią często stają się bardziej agresywne, to wcale mi to nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem jakąś zagorzałą fanką Floor, bo generalnie nie znam jej poprzedniej twórczości, ale podoba mi się właśnie to, ile energii i emocji wkłada w wykonania na żywo. Czuć taki power od niej, widoczny właśnie w przypadku Ever Dream. Nie każdy jej występ przypadł mi do gustu, ale w ogólnym rozrachunku wypada bardzo dobrze i przez to, że wczuwa się w to co robi można przymknąć oko na drobne niedociągnięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarja bez emocji w tym utworze? Nie żartujcie. Od dobrych kilku lat słucham tego regularnie i wciąż ten utwór daje mi niebywałego powera. Wykonanie Floor oceniam bardzo pozytywnie, natomiast to co zaproponowała Anetka pozostawię bez komentarza.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popieram opinię greg'a. Twierdzę też, że zwyczajnie sopran Tarji bardziej pasuje do tego utworu:)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie wersja Floor jest na równi z wersją Tarji. Zgadzam się z Beatą, że sopran Tarji bardziej w tym utworze pasuje, ale kocham Floor za emocje, które wkłada w ten numer. Przyznam szczerze, że Ever Dream z Wacken 2013 to był pierwszy utwór, który szczerze mi się spodobał z Floor na wokalu. Według mnie bardzo do niej pasuje. Tarja to oryginał, więc logiczne, że dla wielu ta wersja jest najlepsza. Ja nie potrafię wybrać między Ever Dream z EOAE a Wacken. A Anette po prostu pieje jak zwykle :P Zaznaczam, że to tylko i wyłącznie moje zdanie - nie chcę, żebyście myśleli, że hejtuję Anetę.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.