Jump to content
Pablito

Moja Galeria Modeli Letadeł

Recommended Posts

Z hangaru mojej fabryki wytoczyła się ostatnia 4 odsłona serii Singapore Airlines ,tym razem jest to Boeing B777-300 ,model w skali 1:300

5ogkty.jpg

A tu mam oba B777-200 i B777-300 dla porównania

293k0i1.jpg

 

A co kolejne ,czeka mnie duży radziecki projekt w dwóch wariantach malowania ,łatwo nie będzie ,ciekaw jestem końcowego efektu .

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu udało mi się skończyć radziecki projekt x 2 ,i z radością prezentuje ostatnie 2 sztuki jakie wytoczyły się z mojej fabryki.Modelami które zrobiłem przedstawiają największy śmigłowiec na świecie radziecki Mil Mi-12 , w 2 wariantach malowania ,i co ciekawe w moim przypadku owe 2 ,też mają spore znaczenie ponieważ pierwszy z nich był modelem testowym (pokazuje to jak ten model był skomplikowany i niedopracowany graficznie ) ,drugi model wygląda znacznie lepiej ponieważ dopracowałem go wnosząc zmiany które testowałem na pierwszym modelu . Modele są w niewiadomej skali ,ale są mniejsze niż wnioskowałem przed rozpoczęciem budowy .

A więc pierwszy ( Testowy) Mi-12 w wariancie malowania jakim był użytkowany w linii lotniczej Aerofłot.

35a6n7r.jpg

Drugi Mi-12 jest w wariancie malowania takim jak był zaprezentowany publicznie (tylko jeden raz) na Salonie Lotniczym La Bourget 1971

2agkdae.jpg

A teraz kilka słów o tym niesamowitym śmigłowcu

Mil Mi-12 zaprojektowany został jako śmigłowiec transportowy/latający dźwig ,pierwszy lot wykonano 10.07.1968 roku , w budowie Mi-12 wykorzystano podzespoły do Mil Mi-6 .Pod względem ładowności był śmigłowcowym odpowiednikiem samolotu An-22 ,wyprodukowano tylko kilka egzemplarzy ,nigdy nie podięto jego produkcji seryjnej ze względu na awaryjność układu przeniesienia napędu na wirniki nośne

Mi-12 pobił wiele rekordów świata m in w ładowności ,pułapie z ładunkiem ,które do dziś nie zostały pobite , jest do dziś największym śmigłowcem świata ,nie ma drugiego tak wielkiego śmigłowca jak Mi-12

Ładunki były transportowane w bardzo przestronnym kadłubie ,oraz na podwieszeniu podkadłubowym .

Dane techniczne Mi-12 :

Kraj produkcji ZSRR

Rozpiętość 35 m

Długość 37 m

Napęd Cztery silniki turbinowe Sołowiow D-25VF każdy o mocy 5500 KM na wale

Maks Masa Startowa 105 000 kg

Prędkość maksymalna 260 km/h

Zasięg 500 km

Pułap 3500 m

Załoga 6-12

Udźwig użyteczny 40 000 kg

 

A teraz wracam do samolotów pasażerskich i transportowych

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pamiętam, o jaki śmigłowiec konkretnie chodziło, ale jest taki genialny cytat z White Collar:

Neal: Nie za mały?

Mozzie: Jest niczym Kim Kardashian. Brak wyrafinowania nadrabia przestrzenią ładunkową

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale fajne! Wybacz Paweł, ale wolę takie modele! One są dużo ciekawsze niż te pasażerskie. Mają taką urozmaiconą formę i dużo detali. Te śmigłowce wyróżniają się ciekawą kolorystyką, szczególnie podoba mi się ta druga wersja malowania :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z mojej fabryki wytoczył się kolejny model ,tym razem jest to Boeing B777-300 w malowaniu holenderskiej linii lotniczej KLM ,model w skali 1:300

a290ux.jpg

 

Kolejnym będzie jeszcze jeden w malowaniu KLM w specjalnym malowaniu ,a potem będzie duży polski projekt ,śmigłowy albo odrzutowy ,decyzja będzie na dniach na razie nie wiem ,może wy mi pomożecie podjąć decyzję ,co wolicie odrzutowe czy śmigłowe

Co do postu Pauli to obstawiam że mogło chodzić albo o śmigłowiec CH-47 albo o Mi-26

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolejny model wytoczył się z mojej hali produkcyjnej ,tym razem jest to Boeing B777-300 w specjalnym malowaniu linii lotniczej z Holandii KLM ,model w skali 1:300

img

 

Teraz pracuje nad dużym śmigłowym polskim projektem ,trochę to potrwa ,może z tydzień lub dwa

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ten piękny dla polskiej piłki prezentuje mój duży polski projekt a jest nim model samolotu polskiej produkcji szkolno-treningowego TS-8 Bies model w skali 1:66

YoJR36c.jpg

 

A teraz kilka słów o tym pięknym samolocie (zrzynam ane z ciotki wiki sorry ale czasu nie mam zbyt wiele )

 

TS-8 Bies – polski samolot szkolno-treningowy, produkowany w zakładach PZL, używany w lotnictwie polskim od 1957 do lat 70.

 

Rozwój

Samolot został skonstruowany w oparciu o zapotrzebowanie na nowoczesny samolot szkolno-treningowy z trójkołowym podwoziem z kołem przednim, dla szkolenia pilotów samolotów odrzutowych, które w tym czasie stawały się podstawą lotnictwa polskiego. Miał on zastąpić przestarzałe samoloty Junak 3 ze stałym podwoziem i szybsze, lecz z podwoziem klasycznym Jak-11. Głównym projektantem był doc. inż. Tadeusz Sołtyk, stąd oznaczenie: "TS". Prace rozpoczęły się w 1953, pierwszy prototyp został oblatany 23 lipca 1955. W 1957 prototyp pobił trzy międzynarodowe rekordy w tej klasie (pułapu, szybkości, odległości) samolotów (pilot doświadczalny Andrzej Abłamowicz). Drugi prototyp został pokazany na paryskim Salonie Lotniczym w 1957.

 

W 1957 wyprodukowano pierwszą serię informacyjną 10 samolotów w wytwórni WSK-Okęcie, oznaczoną TS-8 BI. Nieco ulepszony wariant seryjny, oznaczony TS-8 BII, był produkowany od 1958 do 1960 w WSK Mielec w liczbie 229 sztuk. Ostatnie 10 samolotów wyprodukowano w wariancie TS-8 BIII z nieco ulepszonym wyposażeniem awionicznym. Łącznie zbudowano 250 samolotów TS-8.

 

TS-8 zaczęły być wycofywane z polskiego lotnictwa wojskowego w połowie lat 60., w miarę zastępowania przez odrzutowe PZL TS-11 Iskra. Ponad 100 samolotów TS-8 zostało w tym czasie przekazanych do lotnictwa cywilnego – aeroklubów, gdzie służyły na ogół do końca lat 70. Nieliczne egzemplarze pokazowe są w dalszym ciągu w stanie zdatnym do lotu. Dwa TS-8 były używane w Indonezji.

 

TS-8 miał dobre własności pilotażowe i osiągi, dobrze wykonywał figury akrobacji. Przeznaczony był do szkolenia podstawowego, szkolenia i treningu w akrobacji i w lotach bez widoczności. Kabina załogi była obszerna i wygodna. Jedną z wad był hałas zespołu napędowego. Bies był pierwszym naprawdę nowoczesnym samolotem zaprojektowanym i budowanym w Polsce po wojnie, z użyciem silnika polskiej konstrukcji. Samolot zasłynął też ze szczęsliwego lądowania po wyrwaniu się w locie silnika WN-3 (pilot inż. Ludwik Natkaniec).

 

Opis techniczny

Samolot szkolno-treningowy konstrukcji całkowicie metalowej, wolnonośny dolnopłat z podwoziem chowanym z kołem przednim. Kadłub i skrzydło konstrukcji półskorupowej, skrzydło trójdzielne, w widoku z przodu załamane w spłaszczoną literę w. Silnik gwiazdowy Narkiewicz WN-3, 7 cylindrowy, konstrukcji doc. Wiktora Narkiewicza, śmigło ciągnące, dwułopatowe przestawialne (od wersji TS-8 BII). Podwozie trójkołowe, wciągane do skrzydeł i kadłuba. Samolot nie miał uzbrojenia z wyjątkiem serii informacyjnej TS-8 BI, posiadającej karabin maszynowy 12,7mm i dwa zaczepy na małe bomby.

Dane podstawowe

Państwo Polska

Producent PZL Mielec

Typ samolot szkolno-treningowy

Konstrukcja metalowa, wolnonośny dolnopłat w układzie klasycznym, podwozie chowane z kołem przednim

Załoga 1 + 1

Historia

Data oblotu 23 lipca 1955

Lata produkcji 1957-1960

Wycofanie ze służby 1978

Egzemplarze 250

Dane techniczne

Napęd Silnik gwiazdowy WN-3, 7 cylindrowy

Moc 243 kW (330 KM)

Wymiary

Rozpiętość 10,5 m

Długość 8,55 m

Wysokość 3,0 m

Powierzchnia nośna 19,10 m²

Masa

Własna 1292 kg

Startowa 1672 kg

Zapas paliwa 240 l

Osiągi

Prędkość maks. 310 km/h

Prędkość wznoszenia 6,3 m/s

Pułap 5 900 m

Zasięg 620 km

Dane operacyjne

Uzbrojenie

wersja TS-8B1: 1 wkm kal. 12.7 mm UBK i 2 wyrzutniki bomb 50 kg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z mojej fabryki wytoczył się kolejny model a jest nim Airbus A320-200 w malowaniu linii lotniczej Azerbajan Airlines ,model jest w skali ok 1:150

BbyK5BL.jpg

 

Kolejny model będzie wojskowy w polskim niecodziennym specjalnym malowaniu okolicznościowym

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

I o to jest kolejny model ,tym razem jest to Suchoj Su-22UM3K model jest w skali 1:50 ale w oryginale model jest w skali 1:300 a to jest konwersja

NB6OT7l.jpg

 

Najpierw napisze coś o specyficznym i nietypowym malowaniu ,malowanie to powstało zaraz po katastrofie samolotu Casa C-295 w Mirosławcu w 2008 roku i było hołdem dla lotników którzy zginęli w tej katastrofie ,premiera tego malowania odbyła się podczas Air Show 2009 gdzie owy Su-22 UM3K stał na wystawie statycznej ,a w tym roku na Air Show miałem okazje podziwiać ten samolot w locie .

A teraz co nie co o samym samolocie Su-22UM3K to szkolno bojowa 2 miejscowa wersja samolotu myśliwsko bombowego Su-22M4 ,samolot ten ma zmienną geometrię skrzydeł tzn podczas lotu skrzydła zmieniają skos do większych prędkości .

 

Kolejny model będzie z Eskadry Prezydenckiej

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dawno (może w ogóle?) nie widziałam u Ciebie czarnego samolotu. A tak fajnie wyglądają takie czarne. ♥ Mogliby je malować nie tylko z powodu żałoby czy dla hołdu zmarłym, ale tak po prostu. Czerń mi jakoś pasuje do samolotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny model który wytoczył się z mojej fabryki zasilając moją wielką kolekcję jest Ił-96M Russian Air Force One z eskadry prezydenckiej ,skala 1 :???

KiR5ZE8.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako że nad Iłem 96 pracowałem wcześniej w między czasie z mojej fabryki wytoczył się kolejny model ,a jest nim uzupełnienie serii Singapore Airlines ,tzn Airbus A350-900 w skali 1:300

i7q53ep.jpg

 

kolejne moje modele niebawem

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z mojej fabryki wytoczył się kolejny model ,(bardzo chciałem aby zasilił moją wielką kolekcję )jest bardzo nietypowy ,a jest nim Airbus A300-600ST Beluga ,model w skali 1:300

moQeyA0.jpg

A teraz co nieco o ten niesamowitej konstrukcji ,a więc Beluga jest przebudowaną wersją samolotu pasażerskiego A300-600 ,samolot otrzymał dodatkową część górną ładowni ,samolot ten służy do transportu wielkogabarytowego części samolotów ,tzn kadłubów ,skrzydeł i ogonów ,wyprodukowano 5 egzemplarzy ,cała piątka lata w konsorcjum Airbus pomiędzy fabrykami w całej Europie

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawy kształt! Faktycznie, sylwetka tego samolotu wygląda jak wieloryb beluga..Odnosi się wrażenie, jakby nie miał kabiny ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny model wytoczył się z mojej fabryki ,tym razem jest to Boeing B777-200 w malowaniu linii lotniczej z Singapuru Scoot ,model w skali 1:300

xdxwrl.jpg

 

Kolejny model będzie transportowy Rusłan w malowaniu ukraińskim

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgodnie z zapowiedzią z mojej fabryki wytoczył się Antonov An-124-100M Rusłan w malowaniu przedsiębiorstwa transportowego Antonov Bureau Design ,model w skali 1:300

NQjchaP.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z mojej fabryki wytoczył się kolejny model ,tym razem jest to Airbus A330-200 w malowaniu irlandzkiej linii lotniczej Aer Lingus ,model w skali 1:300 .

wyxTmwu.jpg

 

A następny model będzie w samurajskich szatach z kraju kwitnącej wiśni

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

I o to z mojej hali fabrycznej wytoczył się kolejny model tym razem w samurajskich szatach ,a jest nim Boeing B747-400 w malowaniu japońskich linii lotniczej ANA ,modem w skali 1:300

fCrZZvQ.jpg

 

I tak o to z tym modelem powstała kolejna tym razem japońska seria ,ponieważ w malowaniu ANA mam Boeinga B747-400SR Pokemon ,B747-400 ,B777-300 oraz B787-800

 

Kolejne na mojej liście będą dwa klasyki z złotej ery odrzutowych samolotów pasażerskich

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prezentuje się bardzo dostojnie, ale śmiać mi się chce, bo jak w pierwszej chwili zerknęłam na ogon to przeczytałam "ANIA" ;)! Jakoś mi się zlały te litery..hehe, okulista się kłania..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tym razem z fabryki wytoczyły się dwa modele które mają identyczne ustawienie silników jedyne na świecie u góry Lockheed L1011 Tristar w malowaniu linii lotniczej Trans World Airlines .a na dole zdjęcia Douglas DC-10 -30 w malowaniu linii lotniczej Northwest Airlines ,skala 1:300

k9ynwx.jpg

 

A następna będzie model niespodzianka na zbliżającą się premierę

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oki tym razem w fabryce była produkcja specjalna tzn ,ze względu na jutrzejszą premierę kolejnych części Gwiezdnych Wojen a jest nim TIA Fighters ,mi ten model się nie podoba bo robiłem go na oko i bez instrukcji i sporo części zostało przez to pominięte czego nie cierpię w swojej pracy

U4MoRij.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tym razem z mojej fabryki wytacza się model bardzo nietypowego samolotu ,a jest nim PZL Mielec M-15 Belphegor

L1JliNB.jpg

Dlaczego napisałem nietypowy ,a dlatego że jest samolot rolniczy do opriskiwania chemikaliami pól ,do tego jest dwupłatowy a napędza go silnik odrzutowy ,możecie mnie spytać jak to latało ,a latało i to całkiem dobrze .

Teraz co nieco o tym niesamowitym samolocie

W 1971 roku przeprowadzono w ZSRR studyjne prace nad nowym samolotem rolniczym który miał zastąpić Legendarny samolot Antonov An-2 ,w te prace została włączona także Polska .Za najbardziej perspektywiczny okazał się projekt wstępny zakładający użycie do napędu dwuprzepływowy silnik odrzutowy AL-25 który był użyty do napędu samolotu pasażerskiego Jak-40 . W Grudniu 1971 roku podpisano porozumienie z Rządem PRL o wspólnym opracowaniu nowego samolotu rolniczego .

Samolot zaprojektowano w formie dwupłata ,nad jego krótkim kadłubem,pod górnym skrzydłem umieszczono silnik ,miało to zabezpieczyć pracujący silnik przed dostaniem się ciał obcych do turbiny ,dwa zbiorniki na środki chemiczne umieszczono po obu stronach kadłuba pomiędzy skrzydłami ,samolot miał dwie belki ogonowe przechodzące w usterzenie pionowe na którym szczycie umieszczone było usterzenie poziome ,z przodu kadłuba mieściła się szczelnie zamykana kabina w której poza pilotem mieściło się 3 członków załogi .samolot miał stałe trzykołowe podwozie

Pod koniec Maja 1973 prototyp samolotu LLM-15 rozpoczął loty doświadczalne ,po zakończeniu prób eksploatacyjnych w 1976 roku rozpoczęto produkcję seryjną i dostawy .

M-15 okazał się bardzo kosztowny w produkcji i eksploatacji ,i w 1979 roku Związek Radziecki anulował dalsze zamówienie na M-15 co stało się przerwaniem jego produkcji ,do tego czasu wykonano 175 egzemplarzy

Samolot ten można oglądać w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie .

Jak by ktoś chciał się zapoznać z dokładną monografią tego samolotu ,dysponuje taką ,mogę podesłać pdf ,dajcie tylko znać na Forum albo na grupie DE na facebooku podeślę ją .

Dane techniczne M-15

Rozpiętość : 22,4 m

Długość : 12,7 m

Masa Startowa : 5650 kg

Prędkość maksymalna 200 km/h

Pułap 4500 m

Zasięg 400 km

Napęd : jeden silnik dwuprzepływowy Liulka AL-25 o ciągu 1500 kG

 

Teraz wracam do samolotów pasażerskich mam nadzieję że do końca roku uda mi się jeszcze jednego lub dwa zrobić

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc prezentuję ostatni w tym roku model który wytoczony został z hali produkcyjnej mojej fabryki ,tym razem jest to Boeing B777-300 w nowym odświeżonym malowaniu singapurskiej linii lotniczej Eva Airlines ,model w skali 1:300

2z3zbq9.jpg

Model ten dedykuje Evi mojej forumowej siostrze ,z racji tego że to jedyna linia która ma kobiece imię w nazwie i jest nią Eva

A teraz czas na podsumowanie roku 2015 roku w mojej fabryce ,w tym roku zrobiłem ok 75 modeli ,spełniłem sporo swoich modelarskich marzeń .

A teraz zapodaje mój sufit na którym okazuje ogrom mojej wielkiej kolekcji ,można porównać z zdjęciem sufitu który dodałem jakiś czas temu ,aby porównać ile mi przybyło

fk77ya.jpg

To od okna do lampy

3jcjLk2.jpg

a to od lamy do ściany

Jakie plany na 2016 w mojej fabryce ,to ujawnię niebawem razem z pierwszym wyprodukowanym modelem w mojej fabryce w 2016 roku

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszy w tym roku model który wytaczam przed halę mojej fabryki to airbus A 330-200 w malowaniu brytyjskiej czarterowej linii lotniczej Monarch Airlines model w skali 1:300

hZUbWf5.jpg

 

Samolot którego model zrobiłem w malowaniu linii Monarch Airlines został wycofany z eksploatacji w kwietniu 2015 roku i nosił rejestrację G-SMAN

A podczas startu wyglądał tak :

iLinWjn.jpg

 

Co czeka moją fabrykę w tym roku ,jeśli chodzi o samoloty pasażerskie będzie kolorowo ,przewiduje zrobienie ok 3 A380 w 3 pięknych malowaniach ,będą też serie linii lotniczych ,oraz zabiorę was do pewnego wydarzenia z 7 Grudnia 1941 i postaram się odtworzyć ich głównych bohaterów lotniczych ,będzie też kilka niespodzianek ,w skali której dawno nie robiłem

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będą japońskie samoloty z ataku na Pearl Harbor? Omg, ale super. ♥ Się historycznie zrobi... Ale wait, wtedy były już kamikaze? Genialnie byłoby pooglądać zbiorowe samobójstwa na forum...! ♥

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.