Pablito 1169 Posted September 15, 2015 Z hangaru mojej fabryki wytoczyła się ostatnia 4 odsłona serii Singapore Airlines ,tym razem jest to Boeing B777-300 ,model w skali 1:300 A tu mam oba B777-200 i B777-300 dla porównania A co kolejne ,czeka mnie duży radziecki projekt w dwóch wariantach malowania ,łatwo nie będzie ,ciekaw jestem końcowego efektu . 3 Share this post Link to post Share on other sites
Pablito 1169 Posted September 29, 2015 W końcu udało mi się skończyć radziecki projekt x 2 ,i z radością prezentuje ostatnie 2 sztuki jakie wytoczyły się z mojej fabryki.Modelami które zrobiłem przedstawiają największy śmigłowiec na świecie radziecki Mil Mi-12 , w 2 wariantach malowania ,i co ciekawe w moim przypadku owe 2 ,też mają spore znaczenie ponieważ pierwszy z nich był modelem testowym (pokazuje to jak ten model był skomplikowany i niedopracowany graficznie ) ,drugi model wygląda znacznie lepiej ponieważ dopracowałem go wnosząc zmiany które testowałem na pierwszym modelu . Modele są w niewiadomej skali ,ale są mniejsze niż wnioskowałem przed rozpoczęciem budowy . A więc pierwszy ( Testowy) Mi-12 w wariancie malowania jakim był użytkowany w linii lotniczej Aerofłot. Drugi Mi-12 jest w wariancie malowania takim jak był zaprezentowany publicznie (tylko jeden raz) na Salonie Lotniczym La Bourget 1971 A teraz kilka słów o tym niesamowitym śmigłowcu Mil Mi-12 zaprojektowany został jako śmigłowiec transportowy/latający dźwig ,pierwszy lot wykonano 10.07.1968 roku , w budowie Mi-12 wykorzystano podzespoły do Mil Mi-6 .Pod względem ładowności był śmigłowcowym odpowiednikiem samolotu An-22 ,wyprodukowano tylko kilka egzemplarzy ,nigdy nie podięto jego produkcji seryjnej ze względu na awaryjność układu przeniesienia napędu na wirniki nośne Mi-12 pobił wiele rekordów świata m in w ładowności ,pułapie z ładunkiem ,które do dziś nie zostały pobite , jest do dziś największym śmigłowcem świata ,nie ma drugiego tak wielkiego śmigłowca jak Mi-12 Ładunki były transportowane w bardzo przestronnym kadłubie ,oraz na podwieszeniu podkadłubowym . Dane techniczne Mi-12 : Kraj produkcji ZSRR Rozpiętość 35 m Długość 37 m Napęd Cztery silniki turbinowe Sołowiow D-25VF każdy o mocy 5500 KM na wale Maks Masa Startowa 105 000 kg Prędkość maksymalna 260 km/h Zasięg 500 km Pułap 3500 m Załoga 6-12 Udźwig użyteczny 40 000 kg A teraz wracam do samolotów pasażerskich i transportowych 4 Share this post Link to post Share on other sites
PaulaEija 1628 Posted September 29, 2015 Nie pamiętam, o jaki śmigłowiec konkretnie chodziło, ale jest taki genialny cytat z White Collar: Neal: Nie za mały? Mozzie: Jest niczym Kim Kardashian. Brak wyrafinowania nadrabia przestrzenią ładunkową ;) Share this post Link to post Share on other sites
anulka79 1426 Posted September 29, 2015 Ale fajne! Wybacz Paweł, ale wolę takie modele! One są dużo ciekawsze niż te pasażerskie. Mają taką urozmaiconą formę i dużo detali. Te śmigłowce wyróżniają się ciekawą kolorystyką, szczególnie podoba mi się ta druga wersja malowania :) Share this post Link to post Share on other sites
Pablito 1169 Posted October 2, 2015 Z mojej fabryki wytoczył się kolejny model ,tym razem jest to Boeing B777-300 w malowaniu holenderskiej linii lotniczej KLM ,model w skali 1:300 Kolejnym będzie jeszcze jeden w malowaniu KLM w specjalnym malowaniu ,a potem będzie duży polski projekt ,śmigłowy albo odrzutowy ,decyzja będzie na dniach na razie nie wiem ,może wy mi pomożecie podjąć decyzję ,co wolicie odrzutowe czy śmigłowe Co do postu Pauli to obstawiam że mogło chodzić albo o śmigłowiec CH-47 albo o Mi-26 3 Share this post Link to post Share on other sites
Pablito 1169 Posted October 5, 2015 kolejny model wytoczył się z mojej hali produkcyjnej ,tym razem jest to Boeing B777-300 w specjalnym malowaniu linii lotniczej z Holandii KLM ,model w skali 1:300 Teraz pracuje nad dużym śmigłowym polskim projektem ,trochę to potrwa ,może z tydzień lub dwa 5 Share this post Link to post Share on other sites
Pablito 1169 Posted October 11, 2015 W ten piękny dla polskiej piłki prezentuje mój duży polski projekt a jest nim model samolotu polskiej produkcji szkolno-treningowego TS-8 Bies model w skali 1:66 A teraz kilka słów o tym pięknym samolocie (zrzynam ane z ciotki wiki sorry ale czasu nie mam zbyt wiele ) TS-8 Bies – polski samolot szkolno-treningowy, produkowany w zakładach PZL, używany w lotnictwie polskim od 1957 do lat 70. Rozwój Samolot został skonstruowany w oparciu o zapotrzebowanie na nowoczesny samolot szkolno-treningowy z trójkołowym podwoziem z kołem przednim, dla szkolenia pilotów samolotów odrzutowych, które w tym czasie stawały się podstawą lotnictwa polskiego. Miał on zastąpić przestarzałe samoloty Junak 3 ze stałym podwoziem i szybsze, lecz z podwoziem klasycznym Jak-11. Głównym projektantem był doc. inż. Tadeusz Sołtyk, stąd oznaczenie: "TS". Prace rozpoczęły się w 1953, pierwszy prototyp został oblatany 23 lipca 1955. W 1957 prototyp pobił trzy międzynarodowe rekordy w tej klasie (pułapu, szybkości, odległości) samolotów (pilot doświadczalny Andrzej Abłamowicz). Drugi prototyp został pokazany na paryskim Salonie Lotniczym w 1957. W 1957 wyprodukowano pierwszą serię informacyjną 10 samolotów w wytwórni WSK-Okęcie, oznaczoną TS-8 BI. Nieco ulepszony wariant seryjny, oznaczony TS-8 BII, był produkowany od 1958 do 1960 w WSK Mielec w liczbie 229 sztuk. Ostatnie 10 samolotów wyprodukowano w wariancie TS-8 BIII z nieco ulepszonym wyposażeniem awionicznym. Łącznie zbudowano 250 samolotów TS-8. TS-8 zaczęły być wycofywane z polskiego lotnictwa wojskowego w połowie lat 60., w miarę zastępowania przez odrzutowe PZL TS-11 Iskra. Ponad 100 samolotów TS-8 zostało w tym czasie przekazanych do lotnictwa cywilnego – aeroklubów, gdzie służyły na ogół do końca lat 70. Nieliczne egzemplarze pokazowe są w dalszym ciągu w stanie zdatnym do lotu. Dwa TS-8 były używane w Indonezji. TS-8 miał dobre własności pilotażowe i osiągi, dobrze wykonywał figury akrobacji. Przeznaczony był do szkolenia podstawowego, szkolenia i treningu w akrobacji i w lotach bez widoczności. Kabina załogi była obszerna i wygodna. Jedną z wad był hałas zespołu napędowego. Bies był pierwszym naprawdę nowoczesnym samolotem zaprojektowanym i budowanym w Polsce po wojnie, z użyciem silnika polskiej konstrukcji. Samolot zasłynął też ze szczęsliwego lądowania po wyrwaniu się w locie silnika WN-3 (pilot inż. Ludwik Natkaniec). Opis techniczny Samolot szkolno-treningowy konstrukcji całkowicie metalowej, wolnonośny dolnopłat z podwoziem chowanym z kołem przednim. Kadłub i skrzydło konstrukcji półskorupowej, skrzydło trójdzielne, w widoku z przodu załamane w spłaszczoną literę w. Silnik gwiazdowy Narkiewicz WN-3, 7 cylindrowy, konstrukcji doc. Wiktora Narkiewicza, śmigło ciągnące, dwułopatowe przestawialne (od wersji TS-8 BII). Podwozie trójkołowe, wciągane do skrzydeł i kadłuba. Samolot nie miał uzbrojenia z wyjątkiem serii informacyjnej TS-8 BI, posiadającej karabin maszynowy 12,7mm i dwa zaczepy na małe bomby. Dane podstawowe Państwo Polska Producent PZL Mielec Typ samolot szkolno-treningowy Konstrukcja metalowa, wolnonośny dolnopłat w układzie klasycznym, podwozie chowane z kołem przednim Załoga 1 + 1 Historia Data oblotu 23 lipca 1955 Lata produkcji 1957-1960 Wycofanie ze służby 1978 Egzemplarze 250 Dane techniczne Napęd Silnik gwiazdowy WN-3, 7 cylindrowy Moc 243 kW (330 KM) Wymiary Rozpiętość 10,5 m Długość 8,55 m Wysokość 3,0 m Powierzchnia nośna 19,10 m² Masa Własna 1292 kg Startowa 1672 kg Zapas paliwa 240 l Osiągi Prędkość maks. 310 km/h Prędkość wznoszenia 6,3 m/s Pułap 5 900 m Zasięg 620 km Dane operacyjne Uzbrojenie wersja TS-8B1: 1 wkm kal. 12.7 mm UBK i 2 wyrzutniki bomb 50 kg 3 Share this post Link to post Share on other sites
Pablito 1169 Posted October 18, 2015 Z mojej fabryki wytoczył się kolejny model a jest nim Airbus A320-200 w malowaniu linii lotniczej Azerbajan Airlines ,model jest w skali ok 1:150 Kolejny model będzie wojskowy w polskim niecodziennym specjalnym malowaniu okolicznościowym 4 Share this post Link to post Share on other sites
Pablito 1169 Posted October 23, 2015 I o to jest kolejny model ,tym razem jest to Suchoj Su-22UM3K model jest w skali 1:50 ale w oryginale model jest w skali 1:300 a to jest konwersja Najpierw napisze coś o specyficznym i nietypowym malowaniu ,malowanie to powstało zaraz po katastrofie samolotu Casa C-295 w Mirosławcu w 2008 roku i było hołdem dla lotników którzy zginęli w tej katastrofie ,premiera tego malowania odbyła się podczas Air Show 2009 gdzie owy Su-22 UM3K stał na wystawie statycznej ,a w tym roku na Air Show miałem okazje podziwiać ten samolot w locie . A teraz co nie co o samym samolocie Su-22UM3K to szkolno bojowa 2 miejscowa wersja samolotu myśliwsko bombowego Su-22M4 ,samolot ten ma zmienną geometrię skrzydeł tzn podczas lotu skrzydła zmieniają skos do większych prędkości . Kolejny model będzie z Eskadry Prezydenckiej 3 Share this post Link to post Share on other sites
PaulaEija 1628 Posted October 23, 2015 Dawno (może w ogóle?) nie widziałam u Ciebie czarnego samolotu. A tak fajnie wyglądają takie czarne. ♥ Mogliby je malować nie tylko z powodu żałoby czy dla hołdu zmarłym, ale tak po prostu. Czerń mi jakoś pasuje do samolotów. Share this post Link to post Share on other sites
Pablito 1169 Posted October 28, 2015 Kolejny model który wytoczył się z mojej fabryki zasilając moją wielką kolekcję jest Ił-96M Russian Air Force One z eskadry prezydenckiej ,skala 1 :??? 3 Share this post Link to post Share on other sites
Pablito 1169 Posted October 28, 2015 Jako że nad Iłem 96 pracowałem wcześniej w między czasie z mojej fabryki wytoczył się kolejny model ,a jest nim uzupełnienie serii Singapore Airlines ,tzn Airbus A350-900 w skali 1:300 kolejne moje modele niebawem 3 Share this post Link to post Share on other sites
Pablito 1169 Posted November 3, 2015 Z mojej fabryki wytoczył się kolejny model ,(bardzo chciałem aby zasilił moją wielką kolekcję )jest bardzo nietypowy ,a jest nim Airbus A300-600ST Beluga ,model w skali 1:300 A teraz co nieco o ten niesamowitej konstrukcji ,a więc Beluga jest przebudowaną wersją samolotu pasażerskiego A300-600 ,samolot otrzymał dodatkową część górną ładowni ,samolot ten służy do transportu wielkogabarytowego części samolotów ,tzn kadłubów ,skrzydeł i ogonów ,wyprodukowano 5 egzemplarzy ,cała piątka lata w konsorcjum Airbus pomiędzy fabrykami w całej Europie 3 Share this post Link to post Share on other sites
anulka79 1426 Posted November 3, 2015 Ciekawy kształt! Faktycznie, sylwetka tego samolotu wygląda jak wieloryb beluga..Odnosi się wrażenie, jakby nie miał kabiny ;) Share this post Link to post Share on other sites
Pablito 1169 Posted November 7, 2015 Kolejny model wytoczył się z mojej fabryki ,tym razem jest to Boeing B777-200 w malowaniu linii lotniczej z Singapuru Scoot ,model w skali 1:300 Kolejny model będzie transportowy Rusłan w malowaniu ukraińskim 2 Share this post Link to post Share on other sites
Pablito 1169 Posted November 15, 2015 Zgodnie z zapowiedzią z mojej fabryki wytoczył się Antonov An-124-100M Rusłan w malowaniu przedsiębiorstwa transportowego Antonov Bureau Design ,model w skali 1:300 2 Share this post Link to post Share on other sites
Pablito 1169 Posted November 20, 2015 Z mojej fabryki wytoczył się kolejny model ,tym razem jest to Airbus A330-200 w malowaniu irlandzkiej linii lotniczej Aer Lingus ,model w skali 1:300 . A następny model będzie w samurajskich szatach z kraju kwitnącej wiśni 3 Share this post Link to post Share on other sites
Pablito 1169 Posted November 26, 2015 I o to z mojej hali fabrycznej wytoczył się kolejny model tym razem w samurajskich szatach ,a jest nim Boeing B747-400 w malowaniu japońskich linii lotniczej ANA ,modem w skali 1:300 I tak o to z tym modelem powstała kolejna tym razem japońska seria ,ponieważ w malowaniu ANA mam Boeinga B747-400SR Pokemon ,B747-400 ,B777-300 oraz B787-800 Kolejne na mojej liście będą dwa klasyki z złotej ery odrzutowych samolotów pasażerskich 3 Share this post Link to post Share on other sites
anulka79 1426 Posted November 27, 2015 Prezentuje się bardzo dostojnie, ale śmiać mi się chce, bo jak w pierwszej chwili zerknęłam na ogon to przeczytałam "ANIA" ;)! Jakoś mi się zlały te litery..hehe, okulista się kłania.. Share this post Link to post Share on other sites
Pablito 1169 Posted December 10, 2015 Tym razem z fabryki wytoczyły się dwa modele które mają identyczne ustawienie silników jedyne na świecie u góry Lockheed L1011 Tristar w malowaniu linii lotniczej Trans World Airlines .a na dole zdjęcia Douglas DC-10 -30 w malowaniu linii lotniczej Northwest Airlines ,skala 1:300 A następna będzie model niespodzianka na zbliżającą się premierę 2 Share this post Link to post Share on other sites
Pablito 1169 Posted December 17, 2015 Oki tym razem w fabryce była produkcja specjalna tzn ,ze względu na jutrzejszą premierę kolejnych części Gwiezdnych Wojen a jest nim TIA Fighters ,mi ten model się nie podoba bo robiłem go na oko i bez instrukcji i sporo części zostało przez to pominięte czego nie cierpię w swojej pracy 5 Share this post Link to post Share on other sites
Pablito 1169 Posted December 26, 2015 Tym razem z mojej fabryki wytacza się model bardzo nietypowego samolotu ,a jest nim PZL Mielec M-15 Belphegor Dlaczego napisałem nietypowy ,a dlatego że jest samolot rolniczy do opriskiwania chemikaliami pól ,do tego jest dwupłatowy a napędza go silnik odrzutowy ,możecie mnie spytać jak to latało ,a latało i to całkiem dobrze . Teraz co nieco o tym niesamowitym samolocie W 1971 roku przeprowadzono w ZSRR studyjne prace nad nowym samolotem rolniczym który miał zastąpić Legendarny samolot Antonov An-2 ,w te prace została włączona także Polska .Za najbardziej perspektywiczny okazał się projekt wstępny zakładający użycie do napędu dwuprzepływowy silnik odrzutowy AL-25 który był użyty do napędu samolotu pasażerskiego Jak-40 . W Grudniu 1971 roku podpisano porozumienie z Rządem PRL o wspólnym opracowaniu nowego samolotu rolniczego . Samolot zaprojektowano w formie dwupłata ,nad jego krótkim kadłubem,pod górnym skrzydłem umieszczono silnik ,miało to zabezpieczyć pracujący silnik przed dostaniem się ciał obcych do turbiny ,dwa zbiorniki na środki chemiczne umieszczono po obu stronach kadłuba pomiędzy skrzydłami ,samolot miał dwie belki ogonowe przechodzące w usterzenie pionowe na którym szczycie umieszczone było usterzenie poziome ,z przodu kadłuba mieściła się szczelnie zamykana kabina w której poza pilotem mieściło się 3 członków załogi .samolot miał stałe trzykołowe podwozie Pod koniec Maja 1973 prototyp samolotu LLM-15 rozpoczął loty doświadczalne ,po zakończeniu prób eksploatacyjnych w 1976 roku rozpoczęto produkcję seryjną i dostawy . M-15 okazał się bardzo kosztowny w produkcji i eksploatacji ,i w 1979 roku Związek Radziecki anulował dalsze zamówienie na M-15 co stało się przerwaniem jego produkcji ,do tego czasu wykonano 175 egzemplarzy Samolot ten można oglądać w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie . Jak by ktoś chciał się zapoznać z dokładną monografią tego samolotu ,dysponuje taką ,mogę podesłać pdf ,dajcie tylko znać na Forum albo na grupie DE na facebooku podeślę ją . Dane techniczne M-15 Rozpiętość : 22,4 m Długość : 12,7 m Masa Startowa : 5650 kg Prędkość maksymalna 200 km/h Pułap 4500 m Zasięg 400 km Napęd : jeden silnik dwuprzepływowy Liulka AL-25 o ciągu 1500 kG Teraz wracam do samolotów pasażerskich mam nadzieję że do końca roku uda mi się jeszcze jednego lub dwa zrobić 4 Share this post Link to post Share on other sites
Pablito 1169 Posted December 30, 2015 A więc prezentuję ostatni w tym roku model który wytoczony został z hali produkcyjnej mojej fabryki ,tym razem jest to Boeing B777-300 w nowym odświeżonym malowaniu singapurskiej linii lotniczej Eva Airlines ,model w skali 1:300 Model ten dedykuje Evi mojej forumowej siostrze ,z racji tego że to jedyna linia która ma kobiece imię w nazwie i jest nią Eva A teraz czas na podsumowanie roku 2015 roku w mojej fabryce ,w tym roku zrobiłem ok 75 modeli ,spełniłem sporo swoich modelarskich marzeń . A teraz zapodaje mój sufit na którym okazuje ogrom mojej wielkiej kolekcji ,można porównać z zdjęciem sufitu który dodałem jakiś czas temu ,aby porównać ile mi przybyło To od okna do lampy a to od lamy do ściany Jakie plany na 2016 w mojej fabryce ,to ujawnię niebawem razem z pierwszym wyprodukowanym modelem w mojej fabryce w 2016 roku 4 Share this post Link to post Share on other sites
Pablito 1169 Posted January 5, 2016 Pierwszy w tym roku model który wytaczam przed halę mojej fabryki to airbus A 330-200 w malowaniu brytyjskiej czarterowej linii lotniczej Monarch Airlines model w skali 1:300 Samolot którego model zrobiłem w malowaniu linii Monarch Airlines został wycofany z eksploatacji w kwietniu 2015 roku i nosił rejestrację G-SMAN A podczas startu wyglądał tak : Co czeka moją fabrykę w tym roku ,jeśli chodzi o samoloty pasażerskie będzie kolorowo ,przewiduje zrobienie ok 3 A380 w 3 pięknych malowaniach ,będą też serie linii lotniczych ,oraz zabiorę was do pewnego wydarzenia z 7 Grudnia 1941 i postaram się odtworzyć ich głównych bohaterów lotniczych ,będzie też kilka niespodzianek ,w skali której dawno nie robiłem 2 Share this post Link to post Share on other sites
PaulaEija 1628 Posted January 5, 2016 Będą japońskie samoloty z ataku na Pearl Harbor? Omg, ale super. ♥ Się historycznie zrobi... Ale wait, wtedy były już kamikaze? Genialnie byłoby pooglądać zbiorowe samobójstwa na forum...! ♥ Share this post Link to post Share on other sites