Jump to content
Pablito

Moja Galeria Modeli Letadeł

Recommended Posts

Kolejny model który wytoczył się z mojej fabryki będzie w małej serii z uśmiechniętą buźką na ogonie która będzie zawierała 2 samoloty .

Pierwszym z nich jest Boeing B757-200 w malowaniu brytyjskiej czarterowej linii lotniczej Thomson ,model w skali 1:300

EDBkj4Q.jpg

Za jakiś czas drugi model w serii

 

Paula kamikadze nie było w 1941 roku z tego względu że owa jednostka została stworzona pod koniec wojny w 1944 roku po słynnym strzelaniu do indyków tzn Bitwie na morzu Filipińskim ,jaki był by sens stworzenia kamikadze w 1941 roku gdy Japonia miała potężne lotnictwo i Marynarkę wojenną ,jak dla mnie żaden

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

I oto kolejny z serii samolotów z buźką na ogonie tym razem jest to Boeing B787-8 Dreamliner a malowaniu czarterowej linii lotniczej z Holandii Arke Fly ,model w skali 1:300

 

YPrIKfl.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Długo czekał na swoją kolej na liście produkcyjnej ,aż w końcu się doczekał ,Airbus A320 w malowaniu węgierskich linii lotniczych Wizz Air ,model w skali 1:300 ,a w koło niego na drugim planie są samoloty innych linii nisko kosztowych ,dzięki którymi można się dostać na Wyspy brytyjskie między innymi

xp7Xpxc.jpg

 

co następne ,hmm w między czasie robię duży projekt ,a co do pasażerskich będą dwa modele które częścią wspólną będzie WOW

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz z mojej fabryki wytoczono małe Wow ,czyli Airbusa A320 w malowaniu linii lotniczej Wow z Islandii ,model w skali 1:300

UYo8ade.jpg

A320 jest w pierwszym używanym wariancie malowania ,następny w barwach tej linii będzie w nowym wariancie kolorystycznym

 

Następne będzie duże Wow ,poza tym napiszę pewną ciekawostkę związaną z tą linią lotniczą

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Następnym z mojej fabryki wytoczony został Duży Wow ,a jest nim Airbus A330-300 w malowaniu linii lotniczej z Islandii Wow Air ,model w skali 1:300 ,A330 jest w drugim wariancie kolorystycznym który polegał na odwróceniu barw logo i samego kadłuba ,który wariant bardziej się wam podoba ?

30R562x.jpg

A teraz ciekawostka którą obiecałem ,a która dotyczy linii lotniczej ,a więc ta linia lotnicza ma bardzo ciekawe REGi czyli rejestracje :

TF-SIS

TF-BRO

TF-MOM

TF-DAD

Airbus A330-300 w linii lotniczych Wow Air latał na trasach do USA i Kanady

 

Kolejnymi modelami będą modele z linii lotniczej w której motywem przewodnim jest biały krzyż na czerwonym tle

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

W międzyczasie udało mi się skończyć duży projekt a jest nim model Myśliwca Mikojan - Guriewicz Mig-23MF Flooger ,model jest w skali 1:50

q6Zvbdv.jpg

 

Krótka notka o Mig-23

MiG-23 (ros. МиГ-23 oznaczenie NATO: Flogger – biczownik) – radziecki jednosilnikowy samolot odrzutowy o zmiennej geometrii skrzydeł, przeznaczony do zwalczania celów powietrznych, a w wersjach pochodnych MiG-23B/BN oraz BM (MiG-23BM przyjęto na uzbrojenie pod oznaczeniem MiG-27) do atakowania celów naziemnych, w tym z wykorzystaniem uzbrojenia kierowanego. Używany głównie przez siły zbrojne ZSRR, zarówno przez wojska lotnicze WWS jak i wojska obrony powietrznej kraju PWO. Wersje eksportowe MiG-23MS i MF trafiły na uzbrojenie armii krajów Układu Warszawskiego (tylko MiG-23MF) oraz Algierii, Iraku, Kuby i Libii. Wersji myśliwsko-bombowej MiG-23BN używały Algieria, Czechosłowacja, Egipt, Etiopia, Indie, Irak, Kuba, Libia, Sudan oraz Syria.

Wersje

 

MiG-23S - jednomiejscowy samolot myśliwski napędzany silnikiem R-27

MiG-23SM - wersja o dodatkowych zamkach pod skrzydłami

MiG-23M - wersja z 1975 wyposażona w silnik R-29 i lepszą awionikę

MiG-23MS - wersja M , zubożona, eksportowana do państw arabskich (m.in. Syria, Irak), z radarem Sapfir-21 (używanym w MiG-21S/SM/bis)

MiG-23MF - nieznacznie zmodyfikowana eksportowa wersja M , eksportowana głównie do państw bloku UW, z nieznacznie unowocześnioną awioniką, najliczniejsza

MiG-23ML - wersja o poprawionych własnościach pilotażowych dzięki zmniejszeniu masy samolotu o 1250 kg (L - jak "Lekki"), z nowym silnikiem R-35 o nieco większy ciągu, ze zmodyfikowanym wyposażeniem elektronicznym

MiG-23P - Odmiana wersji ML, przeznaczona dla Obrony Powietrznej ZSRR, wyposażona w radar Sapfir-23P

MiG-23MLA - modyfikacja wersji ML, z nieznacznie ulepszonym wyposażeniem elektronicznym (m.in nowy termonamiernik TP-26, ulepszony radar, nowe pociski R-24 będące modyfikacją pocisków R-23)

MiG-23MLD - modyfikacja wersji ML, D - jak dorabotannyj - dopracowany, z poprawioną aerodynamiką poprawiającą manewrowość samolotu

MiG-23BN - wersja myśliwsko-szturmowa bez radaru, wyposażony w system celowniczy Sokół-23N, dalmierz laserowy Fon-1400, celownik bombardierski PBK-3, dzięki ściętemu nosowi poprawiono widoczność. Zbudowano 624 sztuki, głównie na eksport do Indii, Libii, Kuby, Etiopii, Syrii, Sudanu. Rozwinięciem konstrukcji jest samolot MiG-27.

MiG-23U - dwumiejscowa wersja treningowa, wyposażona w silnik R-27

MiG-23UB - modyfikacja wersji U, wyposażona w silnik R-29

MiG-23-98 - zmodyfikowane eksperymentalnie w 1998/1999 r. egzemplarze MiG-23MLD z nowym radarem Moskit-23 i wskaźnikiem laserowym OLS-M. Brak produkcji/modernizacji seryjnej.

Samolot jest jednomiejscowym, jednosilnikowym górnopłatem wykonanym w całości z metalu. Konstrukcja półskorupowa z duraluminium rozdzielana przy wrędze 28. W przedniej części po bokach kadłuba znajdują się dwa prostokątne wloty powietrza z płytami oddzielającymi warstwę przyścienną. Skrzydła mają konstrukcję dźwigarową z płatem o zmiennym kącie skosu skrzydeł, regulowanym ręcznie. Możliwe były trzy ustawienia płata: +18°40', +47°40' i +74°40'. W skrzydłach są klapy i przerywacze lecz nie ma lotek. Stateczniki poziome o konstrukcji płytowej o skosie 57° - przy wychyleniach przeciwstawnych spełniają jednocześnie funkcję lotek. Statecznik pionowy pojedynczy o skosie 65°, pod kadłubem znajduje się dodatkowy dodatkowy, rozkładany w locie statecznik pionowy. Podwozie przednie dwukołowe chowane do tyłu kadłuba, koła o średnicy 520 mm. Podwozie główne jednokołowe, składane i chowane do kadłuba, koła o średnicy 840 mm.

 

Kabina hermetyzowana z fotelem katapultowym, osłona kabiny odchylana do tyłu. Przednia szyba pancerna z umieszczonym w osłonie peryskopem.

 

Samolot wyposażony jest w jeden silnik turboodrzutowy R-29-300 o ciągu 76,4 kN (7800 kG). Silnik dwuwałowy z jedenastostopniową sprężarką, dwustopniową turbiną i regulowaną dyszą wylotową. Paliwo znajduje się w czterech zbiornikach w kadłubie i sześciu w skrzydłach. Istnieje możliwość użycia trzech dodatkowych zbiorników podczepionych pod kadłubem i stałymi częściami skrzydeł.

 

Uzbrojenie stanowi dwulufowe działko GSz-23 i 5 węzłów na rakiety i bomby

Producent MiG, Zakłady Lotnicze Irkut

Typ samolot myśliwski

Konstrukcja duralowa, półskorupowa,

płat o zmiennej geometrii

(od 16° do 72°)

Załoga 1 pilot

Historia

Data oblotu 10 czerwca 1967

Lata produkcji 1970 - 1985

Dane techniczne

Napęd turboodrzutowy Chaczaturow R-35-300

Ciąg 83,6 kN (127 kN z dopalaniem)

Wymiary

Rozpiętość 13,97 m - rozłożone

7,78 m - złożone

Długość 16,71 m

Wysokość 4,82 m

Powierzchnia nośna 37,25 m²

Masa

Własna 10 400 kg

Startowa 18 145 kg

Zapas paliwa 5700 l

Osiągi

Prędkość maks. 2446 km/h (2,35 Ma)

Prędkość wznoszenia 240 m/s

Pułap 18 500 m

Zasięg 3000 km

Promień działania 1150 km

Dane operacyjne

Uzbrojenie

1 × działko GSz-23 kal. 23 mm

3000 kg uzbrojenia na 6 węzłach pod kadłubem i skrzydłami

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z mojej fabryki wytoczyły się 2 nowe w malowaniu jednej linii lotniczej ,tym razem jest to szwajcarska linia lotnicza Swiss (kiedyś Swissair) .

o pierwszym z nich napiszę trochę ,zakochałem się w tym malowaniu gdy zobaczyłem zdjęcie tego samolotu podczas lotu dostawczego w eskorcie 2 szwajcarskich F/A-18 ,samolot w tym malowaniu to istny świeżak ,dostarczony do Swiss 2 tygodnie temu Boeing B777-300ER ,model w skali 1:300

7h03ldt.jpg

 

a drugim jest Airbus A340-300 ,model w skali 1:300

YvkS70n.jpg

 

Kolejny model który będę robił będzie testowym w celu wyeliminowania błędu który robiłem w poprzednich modelach tego typu ,a będący preludium do budowy serii największego samolotu pasażerskiego świata w kilku pięknych malowaniach .

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po drobnym problemie z weną z mojej fabryki wytoczył się kolejny model tym razem testowy ,a jest nim Airbus A380-800 w malowaniu 1 prototypu z napisem okolicznościowym dodanym kilka lat po pierwszym locie tuż przed jednym z wielkich salonów lotniczych chyba w Paryżu ,a dlaczego to model testowy a dlatego że chciałem przetestować i wyeliminować problem z którym się wzmagałem z poprzednimi A380 jakie zrobiłem ,na szczęście problem został wyeliminowany ,model w skali 1:300

qz9Zjh1.jpg

 

Kolejne modele to będzie uzupełnienie jednej z moich wielkich serii

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

I o to z mojej fabryki w wersji duo z mojej fabryki wytoczyło się uzupełnienie kolejnej serii a jest nią Qatar Airways series

Jako pierwszy skończony został Airbus A330-200

KuCE8vg.jpg

A kolejnym jest Airbus A380-800 ,w innym niż ten którego już robiłem w barwach tej linii ,nowym odświeżonym malowaniu (można się cofnąć kilka postów wstecz i porównać )

pQVKey3.jpg

Oba modele są w skali 1:300

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praca w mojej fabryce wre ,kolejny model wytoczył się przed hangar a jest nim Airbus A350-900 w malowaniu linii lotniczej z Wietnamu Vietnam Airlines

zakochałem się w tym malowaniu tego samoloty i musiałem go mieć w swojej wielkiej kolekcji

lPoWjho.jpg

 

A teraz przede mną kolejny z modeli In Memorium ,którego pierwsza rocznica katastrofy niebawem będzie ,więcej napiszę w dzień rocznicy katastrofy

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako że do premiery modelu rocznicowego jest jeszcze tydzień (model jest gotowy i czeka na ujawnienie ) w między czasie z mojej fabryki wytoczył się model w pięknym odświeżonym malowaniu ,a jest nim Airbus A380-800 w malowaniu linii lotniczej z Zjednoczonych Emiratów Arabskich Etihad Airways ,model w skali 1:300

pi44C5d.jpg

 

Za jakiś czas pojawi się drugi model w tym malowaniu tej linii

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

I z mojej fabryki wytoczył się kolejny model tym razem jest to Boeing B777-300ER w malowaniu linii lotniczej z Zjednoczonych Emiratów Arabskich ,Etihad Airways ,model w skali 1:300 ,który samolot w tym malowaniu podoba wam się bardziej A380 czy B777 ?

mRXohK2.jpg

 

Co przed wami ,w czwartek premiera rocznicowego modelu a kolejnym pasażerskim którego biorę na warsztat będzie Finem z nietypowym malowaniem .

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wolę chyba B777! Te złote i brązowe trójkąty na ogonie są idealnie dobrane kolorystycznie. Taka mozaika wygląda ciekawie, plus złote logo... Jak przystało na Emiraty, bardzo "eleganckie" malowanie :)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czas na obiecaną premierę modelu rocznicowego .

Dokładnie rok temu 24 marca 2015 światem lotniczym wstrząsnęła katastrofa lotnicza ,gdy Airbus A320 linii Germanwings noszący Reg D-AIPX wykonujący lot z Barcelony do Dusseldorfu ,na pokładzie znajdowało się 144 pasażerów 2 pilotów i 4 członków personelu pokładowego ok 10 40 zniknął z ekranów radarów uderzając o jeden ze szczyt Alp Prowansalskich ,zginęli wszyscy znajdujący się na pokładzie samolotu ,po uderzeniu ze skałami z prędkością 700 km/h samolot rozpadł się na drobne kawałki ,na początku katastrofa sprawiała wrażenie normalnej ,do czasu gdy ujawniono że stała się świadkiem kolejnym w historii lotnictwa samobójstwa pilota .Zrobieniem modelu samolotu uczestniczącego w tej katastrofie składam Hołd dla załogi i pasażerów lotu numer 4U9525

 

t4DqyjL.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z mojej fabryki wytoczył się kolejny model ,a jest nim Airbus A350-900 w malowaniu linii lotniczej z Finlandii Finnair w okazjonalnym malowaniu aliansu zrzeszającego linie lotnicze (jednego z kilku które są ) One World ,model w skali 1:300

s71rEX6.jpg

 

Model który prezentuje jest drugim egzemplarzem A350-900 dostarczonym Finnair oznaczony REGiem OH-LWB

 

obecnie na linii produkcyjnej mam ostatnią odsłonę serii A380 w pięknych malowaniach

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny model ukończony tym razem jest to Airbus A380-800 w malowaniu południowokoreańskiej linii lotniczej Asiana Airlines ,model w skali 1:300

jazLYXZ.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z mojej fabryki wytoczył się kolejny model tym razem jest to Boeing B777-300 w malowaniu linii lotniczej z Hong Kongu Cathay Pacyfic ,model standardowo w skali 1:300 

Q51Vo4T.jpg

Jeśli chodzi o tą linię lotniczą będzie coś więcej co niebawem zobaczycie

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z hali mojej fabryki wytoczył się kolejny model ,tym razem jest to Airbus A-350 a nowym odświeżonym malowaniu linii lotniczej Cathay Pacyfic z Hong Kongu (B777 który zrobiłem wcześniej jest w poprzednim malowaniu tej linii więc można porównać które ładniejsze ) ,a następny będzie model w bardzo ładnym malowaniu linii Cathay Pacyfic .

 

Q3Np6sJ.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

A teraz czas na model które bardzo lubię ,tzn ze specjalnym malowaniem a jest nim Boeing B777-300ER w malowaniu linii lotniczej Cathay Pacyfic z Hong Kongu a specjalnym malowaniu Asia world city ,na drugim planie jest Boeing B747-400 w tym samym malowaniu który kiedyś zrobiłem ,oba są w skali 1:300 

w1IpcW1.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadrabiam ponad 2 tygodniowe zaległości ,przez ten czas zrobiłem 2 nowe modele pierwszy z nich był testem co będzie jak zrobię modele w skali 1:300 z formatu A4 do formatu A3 ,i o to wynik owego testu ,Lockheed C-69 ,wojskowa wersja samolotu pasażerskiego Lockheed Constelation ,pieszczotliwie nazywany przez pilotów Conie ,skala ok 1:250 

XaonlAJ.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oki jeszcze jeden zaległy model wieńczący moją serię Fly Emirates ,długo na niego czekałem aż ktoś go zrobi i w końcu jest Boeing B777-300ER w malowaniu linii lotniczej Emirates Airlines ,model w standardowej dla mnie skali 1:300 

J0iqDy8.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja fabryka jest bardzo płodna ,lista produkcyjna jest realizowana w 100 % kolejnym modelem który wytoczył się dziś z mojej fabryki jest Boeing B787-9 w malowaniu holenderskich linii lotniczych KLM ,model w standardowej skali 1:300 ,w między czasie tworzy się pierwsza odsłona Tora Tora Tora 7.12.1941 i będzie kolejna 3 samolotowa seria z pod znaku czerwonego liścia klonowego ,takie są plany mojej fabryki na najbliższy czas 

dxvSCEX.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czas na kolejną trzy samolotową serię tym razem z pod znaku czerwonego liścia klonowego 

Pierwsza część owej serii to Boeing B767-200ER w malowaniu kanadyjskiej linii lotniczej Air Canada ,model w skali 1:300 ,Boeing B767 jest w starym malowaniu linii Air Canada ,za jakiś czas odsłona druga i trzecia 

8fsFEpR.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.