Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/17/13 in all areas

  1. 4 points
    Świeżutki, obszerny wywiad z Maestro, w którym opowiada o kulisach przyjęcia Floor i Troya do zespołu, o nadchodzącym dvd, o Anette oraz o solowym projekcie i planach na przyszłość zespołu. Przetłumaczony wywiad w linku :). www.nightwish.pl/zespol/wywiady/wywiad-z-tuomasem-16-10-13 Sporo ciekawych rzeczy można się dowiedzieć, interesująco się zapowiada kierunek nowej płyty - powrót do korzeni, tylko jakich korzeni? ;)
  2. 2 points
    Kolejny film z cyklu Sharoon i tarja Paradise Making of [video=youtube]
  3. 2 points
    Marco ♥ To mi się nigdy nie znudzi ♥ [video=youtube]
  4. 2 points
    Dziękuje Pablito poprawiłeś mi humor :) i takie rzeczy tylko w Pis http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/telefon-od-putina-czyli-jak-internet-smieje-sie-z-klopotow-zespolu-macierewicza,363615.html :)
  5. 1 point
    Bardzo bym chciał was zapoznać z zarąbistą kapelą Heavy Metalową Crystal Viper z Katowic Grupa Crystal Viper powstała w 2003 roku, z inicjatywy Marty Gabriel - wokalistki i multiinstrumentalistki (gitarzystka, basistka, pianistka - absolwentka szkoły muzycznej w klasie fortepianu), po tym kiedy zakończyła współpracę z lokalnymi zespołami rockowymi. Nazwa Crystal Viper, autorstwa Barta Gabriela (producenta i menadżera muzycznego, prywatnie męża Marty) pojawiała się przy okazji różnych projektów muzycznych już od 2001 roku, i została przejęta jako nazwa zespołu Marty w 2003 roku. Nazwa miała nawiązywać do klasycznych dwuczłonowych nazw (przymiotnik i rzeczownik) grup takich jak: Iron Maiden, Black Sabbath czy Mercyful Fate. Wydane we wczesnym okresie działalności dwa utwory: cover grupy W.A.S.P. "Wild Child" oraz cover grupy Cirith Ungol "Chaos Rising", zostały nagrane w amatorskich warunkach z udziałem zaprzyjaźnionych muzyków (utwór "Chaos Rising" sygnowany był jako "Crystal Viper & Elixir" - na gitarze Phil Denton z brytyjskiej grupy Elixir, na drugim wokalu Paul Taylor ). Po wielu poszukiwaniach i roszadach, pierwszy oficjalny skład zespołu ustabilizował się latem 2006 roku i zespół - nie jak wcześniej projekt - znany jako Crystal Viper oficjalnie stworzyli: Marta Gabriel (wokal), Andy Wave (wł. Łukasz Halczuch, gitara), Golem (wł. Tomasz Dańczak, perkusja), Tom Roxx (wł. Tomasz Targosz, gitara basowa). Do końca 2006 roku zarejestrowanych zostaje także kilkanaście materiałów demo z własnymi kompozycjami Crystal Viper, które jednak mają wyłącznie charakter nieoficjalny i prywatny. Jeszcze w 2006 roku zespół wchodzi do studia w celu zarejestrowania kolejnego coveru: "Flaming Metal Systems" z repertuaru Manilla Road, i zaraz potem grupa podpisuje kontrakt z niemiecką wytwórnią Karthago Records, i dla niej nagrywa (w wymienionym czteroosobowym składzie) debiutancki album "The Curse Of Crystal Viper", wydany w lutym 2007. Płyta jest concept albumem, opartym na wątkach historii "Crystal Viper: Oblężenie Khalandiru" autorstwa Barta Gabriela, napisanej kilka lat wcześniej. Jeszcze w grudniu 2006 zespół debiutuje na Masters Of Rock Festival w Czechach (gdzie zespół występuje z bratem Tomka, Łukaszem, na drugiej gitarze), obok Cradle Of Filth i Doro. Wkrótce po wydaniu albumu z zespołu odchodzi Tom Roxx. Na jednym koncercie w 2007 roku zespół wspierają przyjaciele zespołu: Dee Key na gitarze basowej, i Pete Raven (Piotr Brzychcy) na drugiej gitarze. W tym samym roku zespół znajduje właściwą osobę, i do składu oficjalnie dołącza basista Tomasz Woryna i w 2007 roku Crystal Viper tworzą: - Marta Gabriel - wokal - Andy Wave - gitara - Golem - perkusja - Tomasz Woryna - gitara basowa W tym składzie zespół nagrywa kolejne wydawnictwa: mini album "The Last Axeman" (2008), płytę "Metal Nation" (2009), single "Stronghold" i "The Wolf And The Witch", album koncertowy "Defenders Of The Magic Circle: Live In Germany", oraz płytę "Legends" (2010). Pod koniec 2009 roku zespół podpisuje kontrakt z prestiżową wytwórnią AFM Records. Na drugiej gitarze podczas koncertów zespół wspierają m.in. Mateusz Gajdzik (z którym zespół nagrywa wspomniany album koncertowy) i Rafał Górny, ale jeszcze w 2009 roku funkcję drugiego gitarzysty - zarówno na koncertach jak i w studio - obejmuje Marta Gabriel, i od tego czasu grupa Crystal Viper ma ten sam czteroosobowy skład zarówno w studio jak i na koncertach. Pod koniec 2011 roku grupa rejestruje nowy album studyjny: "Crimen Excepta", concept album o czarownicach, czarnej magii i inkwizycji, który ukazuje się w kwietniu 2012. Płyta - podobnie jak wszystkie poprzednie wydawnictwa Crystal Viper, wyprodukowana przez Barta Gabriela - zyskuje zaskakujące przyjęcie fanów i prasy, i zostaje najlepiej sprzedającym się albumem zespołu. Niestety ze względu na liczne zobowiązania zawodowe, Tomasz Woryna bierze coraz mniejszy udział w życiu zespołu: większość partii gitary basowej na płytę "Crimen Excepta" nagrywa Marta Gabriel, a na koncertach zastępuje go Michał Badocha, który wkrótce potem staje się oficjalnym członkiem zespołu. Crystal Viper w 2013 roku to: - Marta Gabriel - wokal, gitara - Andy Wave - gitara - Golem - perkusja - Michał Badocha - gitara basowa Jeśli chodzi o LP które wydali to The Curse of Crystal Viper Metal Nation Legends Crimen Excepta Jest to bardzo sympatyczna ekipa miałem okazje ich poznać osobiście podczas koncertu w Krakowie ,Marta wokalistka jest urocza i ma świetny głos,a chłopaki są metalami z krwi i kości A teraz kilka numerów na początek [video=youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yLv4dlR6eb0 to numer który w moim przypadku wszystko się zaczęło a teraz po jednym z numerów z ich Albumów z pierwszego LP [video=youtube] z drugiego LP [video=youtube] z trzeciego będą 2 numery [video=youtube] to mój ulubiony z tego Lp [video=youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2TUDC5tvJlo a to kolejny z trzeciego LP a teraz z czwartego albumu [video=youtube] a kolejny piąty LP będzie w grudniu to link do ich fanpage https://www.facebook.com/crystalviperofficial?ref=ts&fref=ts ,jak się wam spodoba dawajcie like
  6. 1 point
    [video=youtube] Ten głęboki tekst ♥
  7. 1 point
    Drużyno "To był zamach!", you made my day :D Dzięki Marcin za linka :D
  8. 1 point
    A ja takie coś dziś znalazłam :P Nie wiem czy gdzieś już było. Jeżeli tak, to jestem ślepa :P [video=youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xb6Ug46QlDI
  9. 1 point
    Fajny ten teledysk :D Podoba mi się scena z Taylor i jej białymi oczami lub rozlożona w sukni na krzesłach. Idealnie pasowałyby na okładkę nadchodzącej płyty :D Taylor rozwija się wokalnie. Same kompozycje są cięższe niż z Light me Up - podobają mi się bardzo :)
  10. 1 point
    MÓJ HOBBIT ROZERWIE CIĘ NA STRZĘPY! WIKING TEŻ! \m/
  11. 1 point
    Wykonanie genialne... ale obróbka dźwięku fatalna! Ledwo słychać orkiestrację! Głos Floor też jakby potraktowany po macoszemu, bo momentami musi się przebijać przez gitary. Na "End of an Era" dźwięk brzmi idealnie, czuć moc...
  12. 1 point
    1:00 w filmiku - mina Emppu miażdży :D
  13. 1 point
    The Clash to klasyka, a London Calling to fajny i wpadający w ucho utwór.
  14. 1 point
    Nowe zdjęcia. http://fc05.deviantart.net/fs71/f/2013/284/e/5/424__by_darling55-d6q2puy.jpg http://fc02.deviantart.net/fs70/f/2013/284/9/e/423__by_darling55-d6q2pce.jpg http://fc03.deviantart.net/fs71/f/2013/284/5/4/422__by_darling55-d6q2p5j.jpg http://fc09.deviantart.net/fs70/f/2013/284/7/a/421__by_darling55-d6q2ot8.jpg http://fc02.deviantart.net/fs70/f/2013/286/6/d/434__by_darling55-d6qcl6h.jpg http://fc08.deviantart.net/fs71/f/2013/286/a/a/433__by_darling55-d6qcksz.jpg http://fc06.deviantart.net/fs70/f/2013/286/a/b/431__by_darling55-d6qckbk.jpg
  15. 1 point
    http://www.hellsinkishop.com/hellsinki_-_classic_logo_-_t-shirt_1 do dzisiaj nie wiedziałam, że on nosi ich rzeczy ;D
  16. 1 point
    Jedno małe wyjaśnienie Paulino, jeśli jest jakaś płyta Nightwish kompletnie nie mająca nic wspólnego z power metalem to właśnie głównie Angels Fall First :) To album, który wyrósł z klimatycznego metalu/gothic metalu połowy lat 90-tych przede wszystkim z The Gathering i jego albumu „Mandylion” , pracy Liv Kristine w Theatre of Tragedy oraz wczesnego The Third and The Mortal. Teoretycznie najważniejszy jest The Third and The Mortal i bez tego nie byłoby Nightwish, ale to bardziej chodzi o ideę metalu z wokalistką, bo muzycznie w niewielkim stopniu. Najbardziej pod względem muzyki odcisneło się wspomniane The Gathering. Jedynie w „Elvenpath” można się dopatrzeć jakiś pierwiastków typu heavy/power, ale to kompletnie nie zmienia klimatyczno-akustycznego wyrazu całości Co prawda Tuomas uważa, że NW grał symphonic metal od zawsze, co w dziejszym rozumieniu tego terminu jest prawdą, gdyż chodzi o pewną ogólną kanwę trochę bogatszych quasi-klasycyzujących aranżacji. Natomiast de facto takie symfoniczno-metalowe granie z dużą ilością klawiszowych orkiestracij i kwartetem smyczkowym, pojawiło się dopiero na Oceanbornie. Niemniej jakby ktoś dzisiaj nagrał AFF, to podejrzewam że by go zmetkowali jako symphonic metal (warto wiedzieć że taka jest tendencja, że gdzieś do 2003/04 słowko symphonic się w terminologii muzycznej pojawiało niezwykle rzadko, niemal wszystko z wokalistką to był gothic. A teraz na odwrót, metal, klawisze, wokalistka to od razu jest zaszufladkowane jako symphonic. O "gotyckości" female fronted metalu w recenzjach już się prawie nie mówi). I taki podział jest w gruncie rzeczy bliższy prawdy. Natomiast sam power metal w kontekście Nightwish jest bardzo często niesłusznie nadużywany, wynika to często z takiej kalki myślowej, że jak coś ma power to pewnie jest to power metal. Oczywiście takiego przełożenia nie ma, bo to jest określony gatunek, który ma swoje cechy charakterystyczne i swoją estetykę. Dotyczy on bardzo niewielu kawałków NW i to wyłącznie z okresu Oceanborn/Wishmaster, kiedy faktycznie było tak czasami, że był to metal symfoniczny, w którym ta część metalowa bywała oparta na power metalu czyli „symfoniczny power metal”. Choć tak jak wspomniałem przy rozroście i ustabilizowaniu się gatunku, to przy dzisiejszej terminologi zespoły będące klonami OB określa się po prostu ogólnie symphonic metalem. Nie ma już potrzeby, wsadzania jeszcze tam w środku słówka power, szczególnie że nie ma go tam tak dużo. ;) Tyle że jedno z drugiego, kompletnie w praktyce nie wynika. Jakby nie było Theriona to styl Nightwisha byłby prawdopodobnie dokładnie taki sam jak jest, a na pewno ten na ostatnich płytach. Tuomas nie słucha Theriona od końca lat 90-tych, kiedyś w wywiadzie mówił, że stracił kontakt i zainteresowanie tym zespołem i jego muzyką kilkanaście lat temu. Więc jakikolwiek wpływ dotyczy tylko lekkiego wpływu Theli na Oceanborn, który jest taką odpowiedzią i trochę niejako odpowiednikiem nagranego dwa lata wcześniej Theli. Niemniej, też w niewielkim stopniu. Wplatanie kwartetu smyczkowego i klawiszy często było bardziej w stylu muzyki filmowej, bądź ciut barokowo co zbliżało NW do ówczesnego Rhapsody, który własnie w ten sposób wplatał elementy klasyczne w metal. Ale przede wszystkim styl NW ukonstytuował się pod wpływem zupełnie innych inspiracji, niemal równolegle do symfonicznego Theriona. Nigdy wśród ulubionych grup ever lub wpływowych utworów, posród członków Nightwisha nie wymienia się Theriona. I tu przechodzimy do drugiej rzeczy absolutnie podstawowej, Nightwish nie rozwinął stylu Theriona, tylko zaczał grać symphonic metal z zupełnie innej strony, niemal się wykluczającej z tą Therionową. Mianowicie Therion wyprowadził symfonikę w metalu z XIX - wiecznej muzyki operowej, z oper i chórów. Nightwish zbudował symfonikę w oparcie o muzykę filmową. W jakimś tam początkowym stadium także z melodyki barokowej. Tuomas nie trawi opery, a klasyka mu się przejadła w szkole więc jej w ogóle nie słucha, za wyjątkiem jakiś wczesnych rzeczy. Za to lider Theriona nie przepada za hollywodzkimi soundtrackami, zasłuchując się w arię operowe. Ich podejścia do symfoniki w metalu są niemal zupełnym przeciwieństwem. Nightwish stworzył swoją osobną wersję metalu symfonicznego opartego na filmowym modus operandi. To, że Tuomas pokochał w latach 90-tych soundtracki i zapragnał zostać „metalowym Hansem Zimmerem”, (którym de facto został) jest genezą symfonicznego stylu NW. Nightwish jest absolutnym pionierem symfonicznego metalu opartego na muzyce filmowej i w ten sposób unikatowego (no może w tym samym czasie co Rhapsody ale w sumie tamci byli dłużej barokowi niż filmowi). Epicka muzyka filmowa opiera się na instrumentalnej muzyce symfonicznej więc pośrednio mamy do czynienia z klasyką ale to już jest zupełnie inna bajka. Także sposób wplatania orkiestracji jest kompletnie inny w obu zespołach. Ascetyczne pojedyńcze instrumenty w Therionie, orkiestralny rozmach w Nightwishu. Jeszcze nawet jak robione były orkiestracje na samych klawiszach, to już to miało imitować epickie filmowe uderzenia orkiestry. Obie grupy, w tym samym 1998 roku po raz pierwszy wplotły prawdziwe kwartety smyczkowe do swej muzyki. Therion na Vovinie a NW na Oceanbornie, w totalnie inny sposób. Inne były inspiracje obu grup, które się nie zazębiały Nawet fakt że Nightwish miał operowy wokal nie wynikł z jakiejś inspiracji Therionem, zresztą przecież to był 96 rok. Koleżanka co ma śpiewać, przypadkiem okazuje się, że ma taki głos a nie inny i tak już zostało. Bez Theriona symphonic metal byłby uboższy o kilka wielkich dzieł, ale bezpośrednio na styl Nightwisha wpływ Theriona był i jest minimalny i jeśli jakikolwiek to tylko i wyłącznie delikatnie na Oceanbornie. Zresztą faktyczny wpływ Theriona na symfoniczny metal jest niewielki, bardziej dla krytyków i odnotowania w kronikach gatunku, kto był pierwszy niż rzeczywiste odciśnięcie piętna. Pewnie 99% zespołów począwszy od Epiki a skończywszy na ostatnich wynalazkach, czerpie nie z tej oszczędnej w wyrazie wersji symfonicznego metalu Theriona, tylko filmowo - epickiej wersji zaproponowanej przez Nightwisha. Do dziś Xandrie i inne tabuny zespołów robią kolejne klony Oceanborna i potrafią zawojować fanów symfonicznego metalu. I choć Therion nagrał pierwszą płytę w tym stylu, to nie da się ukryć, że to Nightwish stał się głównym klasykiem gatunku i tym który rozdaje karty i nie wygląda na to, żeby miał zwolnić :) Jak tak dalej pójdzie tu dyskusja, to będziemy musieli wydzielić te posty jako jakiś osobny temat ogólny o nw, wpływach i insipracjach bo z newsem o Floor to już dawno ma mało wspólnego.
  17. 1 point
  18. 1 point
    [video=youtube] numer live z koncertu w Szwecji na festiwalu Rockstad Falun 2013 zagrany w ostatni weekend tj.17-18 Sierpień 2013
  • Member Statistics

    • Total Members
      1166
    • Most Online
      1079

    Newest Member
    Miltonreinc
    Joined
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.