Jump to content
Pablito

Moja Galeria Modeli Letadeł

Recommended Posts

Prezentuje kolejny model,nie jestem z niego zadowolony ponieważ ktoś kto go rysował nie miał pojęcia jak ten samolot wygląda w realu ,miał mase niedociągnięć ,zdjęcie modelu celowo zrobiłem od tyłu ponieważ przód kadłuba jest trochę zdemolowany ,można powiedzieć że robienie modelu wcale nie szło mi gładko wręcz się nad nim męczyłem ,to tytułem wstępu a teraz do rzeczy,modelem tym jest Sud Est Caravelle w barwach lotniczych Swissair a zrobiony jest w skali 1:100

zxn1ip.jpg[/img]

ten mały bonus na zdjęciu to Curtis Helldiver w skali 1:400 ,kiedyś takie małe modele robiłem

A teraz co nieco o Sud Est Caravelle

A więc jest to samolot komunikacyjny krótkiego i średniego zasięgu z dwoma silnikami odrzutowymi,dolnopłat z usterzeniem krzyżowym,pierwszy samolot odrzutowy tej klasy,prototyp został oblatany 25 maja 1955.Umieszczenie silników na ogonie(co w owych czasach było bardzo nowatorskie)nie dało Caravelle elegancji,lecz także pozwoliło konstruktorom na stworzenie czystych aerodynamicznych skrzydeł o umiarkowanym skosie na które nie oddziaływały żadne zawirowania z silników odrzutowych ,powstały różne wersje tego samolotu.Wersja Caravelle super 12 z kadłubem wydłużonym o 2,31 metra oblatana w 1970 roku mogła przewozić nawet 139 pasażerów.

Dane techniczne :

Rozpiętość 34,30 m

Długość 32,01 m

Napęd Dwa silniki turboodrzutowe Rolce Rolce Avon 531r każdy o ciągu 54,7 Kn

Max masa startowa 50 000 kg

Prędkość przelotowa 785 Km/h

Zasięg 2650 km

Pułap 12 000 m

Liczba pasażerów 64-99 + 5-7 członków załogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koleiny model trafia do mojej galerii ,ukończyłem go wczoraj a więc jest świeżutki ,jest to model samolotu Airbus A-319-111 w barwach Linii lotniczej Air France w skali 1:100

 

oid6z8.jpg

35ino8m.jpg

 

Co nieco informacji o a-319

A-319 to samolot pasażerski o dwóch silnikach odrzutowych zabudowanych w gondolach umieszczonych pod skrzydłami,pierwszy lot 25.08.1995,jest wyprodukowany przez międzynarodowe konsorcjum Airbus Industrie z siedzibą w Tuluzie we Francji.A-319 to mniejszy brat samolotu A320 z którego się wywodzi (różnica to skrócony o dwa segmenty kadłub ,skrzydła mają taką samą rozpiętość jak A320)Linie Lotnicze mogą wybierać wersje o różnej masie startowej co ma wpływ na zasięg.

 

Dane Techniczne

Rozpiętość 33,91 m

długość 32,84 m

Napęd dwa silniki turboodrzutowe CFMI CFM56-5A lub IAE V2527A5 każdy o ciągu 99,70 KN

Max masa startowa 75 000 kg

Prędkość przelotowa 840 km/h

Zasięg 3400-7000 km

Pułap 11 280 m

liczba pasażerów 124-156

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie niestety nie mam osobnego pokoju ,a jeśli chodzi o stawianie to wszędzie gdzie się da każda płaska powierzchnia i sufit są zajęte modelami ,np Boeing Ed Force One postawiłem na telewizorze

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm... Zrobisz zdjęcie samolotowego pokoju? :) Chciałabym go zobaczyć. ;>

Share this post


Link to post
Share on other sites

A teraz pora na Mroczną stronę mojego rzemiosła czyli modelarskie piekło ,W piekle czy jak to ja mówię odbycie znajdują się modele które z pewnych przyczyn nigdy nie otrzymają skrzydeł,jest to mroczna otchłań nie mylić tu ze złomowiskiem .

2mhbha9.jpg

A więc ten na górze to Polikarpow I-16 nie dostał skrzydeł z powodu nie pasującej skali ,wyrok wieczny odbyt

a ten na dole to wczorajsza ofiara Boeing 737-800 nie dostał skrzydeł z powodu błędu projektanta modelu który zrobił obie części przykadłubowe prawe ,Wyrok wieczny odbyt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednak wskrzesiłem z piekielnego odbytu ,jeden model bez skrzydeł ,zastosowałem protezę skrzydła i o to jest model który dedykuje wszystkim którzy latają samolotem na Wyspy brytyjskie ,boeing 737-800 w barwach linii Ryanair.

34xm98y.jpg

2v14yzn.jpg

A teraz parę słów o samym samolocie :

Boeing 737 to samolot komunikacyjny krótkiego i średniego zasięgu z dwoma silnikami odrzutowymi ,pierwszy lot 9.04.1967.Dotychczas sprzedano 4000 samolotów tego typu we wszelkich wersjach.Od 1993r latają samoloty wersji Next Generation. W 1998 roku pojawił się najmniejszy Boeing 737-600 z wyższym podwoziem zmienioną geometrią skrzydeł i szklanym kokpitem .Boeing 737-700C został tak skonstruowany że można go w ciągu godziny przekształcić z samolotu pasażerskiego w transportowy .

Dane techniczne

Rozpiętość Skrzydeł 43,05 m

Długość 33,63 m

Napęd 2 silniki turboodrzutowe CFMI CFM56-7 każdy o ciągu 101 Kn

Maks masa startowa 66 000 kg

Prędkość przelotowa 850 km/h

Zasięg 5648 km

Pułap 11 000 m

Liczba pasażerów 110

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pablito, dziękuję... Właśnie tymi liniami będę lecieć, więc dobrze, że jednak dostał skrzydła :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny świeży model (skończony w poniedziałek ) Airbus A300-600 prototyp w malowaniu fabrycznym

2ynp1rm.jpg

 

A teraz kilka słów o Airbus A300

A 300 to samolot szerokokadłubowy średniego lub dalekiego zasięgu o 2 silnikach odrzutowych.Typ A 300 B1odbył swój pirwszy lot 28 Pazdziernika 1972 roku a w wersji Zmodernizowanej A300-600 pierwszy lot odbył się 8 lipca 1983.Model A300 zapoczątkową powstanie międzynarodowego konsorcjum europejskie Airbus Industrie .A300 był pierwszym dziełem firmy Airbus i miał zastąpić panujący na rynku samolotów szerokokadłubowych model Boeinga.Prace nad tym samolotem rozpoczęły się w 1965 roku wspólnym projektem brytyjsko francuskim do którego dołączyły w 1967 Niemcy.Od1984 były produkowane modele zmodernizowane A300-600 i A300-600r,istnieje również wersja towarowa A300-600F,na bazie A300-600 powstała także specjalistyczna wersja Airbus Bieluga przystosowana do transportu ładunków ponadgabarytowych.

Dane Techniczne A300-600

Typ :Szerokokadłubowy Samolot Pasażerski średniego i dalekiego zasięgu

Rozpiętość : 44,84 m

Długość : 54,08 m

Napęd : 2 silniki turbowentylatorowe General Electric CF6-80C2A1 o ciągu 262,5 Kn każdy

Maksymalna Masa Startowa : 165 000 kg

Prędkość przelotowa : 897 Km/h

Zasięg : 6915 km

Pułap : 12 190 m

Liczba pasażerów : od 266 do 375 w zależności od konfiguracji kabiny albo do 39 855 kg frachtu

A w zanadrzu A-300 w malowaniu Lufthansy i FedEx

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pablito wróciłeś dawno cie nie było tu :D A model jak zawsze świetny :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgodnie z zapowiedzią A300-600 w malowaniu linii lotniczej Lufthansa w skali 1:300

2hpn2jb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

anh64p.jpg

Zgodnie z zapowiedziami zasyłam model ostatni w tym roku zrobiony w iście żałobnym nastroju Airbus A300-600 w barwach firmy Fed Ex w skali 1:300 który dedykuje wszystkim którzy zetknęli się z tą firmą przy okazji odbioru paczki .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszym tegorocznym Modelem który zrobiłem jest Boeing 777 -300 (przez spotterów lotniczych nazywany Trzy kosy) w malowaniu specjalnym przed premierą filmu Hobbit w barwach linii lotniczej Air New Zealand .Model wykonany jest w skali 1 :300

2efre5u.jpg

 

A teraz kilka słów na temat Boeinga 777

Boeing 777 to Samolot pasażerski dalekiego zasięgu o dwóch silnikach odrzutowych,skonstruowany przez amerykańską firmę Boeing z siedzibą w Seatle.Pierwszy lot odbył się za przyzakładowym lotnisku 14 kwietnia 1994 roku .Pierwszy samolot został dostarczony Liniom lotniczym United Airlines 15 maja 1995. Boeing 777-200 to wersja podstawowa , 777-200 ER to model podstawowy o zwiększonym zasięgu , 777-100 to wersja skrócona wersja modelu podstawowego , 777-200 LR to wersja Wordliner o zwiększonym zasięgu .Wersja 777- 300 w stosunku do podstawowej wersji ma kadłub przedłużony o 10 m ,a wersja 777-300LR to przedłużona wersja o zwiększonym zasięgu , istnieje także towarowa wersja 777F.

 

Jako ciekawostkę dotyczącą 777 chciałbym przytoczyć że ,końcówki skrzydeł są podnoszone do góry aby samolot zieścił się na wąskich drogach kołowania .

 

Dane Techniczne :

Typ : 777-300

Rozpiętość : 60,90 m

Długość : 73,70 m

Napęd : 2 silniki Turbowentylatorowe General Electric GE90-115B o ciągu 512,9 Kn każdy

Maksymalna masa startowa : 351 550 kg

Prędkość Przelotowa : 892 km/h

Zasięg : 9649 km

Pulap :13 110 m

Liczba Pasażerów : 360

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejne nowe modele w mojej kolekcji tym razem jest to Rodzina AIrbus A 320 w barwach linii lotniczej lufthansa Od góry A321 A319 i A 320 wszystkie są w skali 1:300

300r5g2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny nowy model w kolekcji ,postanowiłem sobie zrobić mały postój jeśli chodzi o samoloty pasażerskie i zrobiłem model w skali 1:40 samolotu polskiej produkcji PZL-104 Wilga ,samolot który widział chyba każdy w locie ponieważ jest bardzo popularny w polskich aeroklubach ,jest często używany jako samolot sportowy w polskiej kadrze samolotowej w mistrzostwach Polski oraz poza granicami kraju.

2hn81aq.jpg

 

A teraz kilka słów o smolocie PZL-104 Wilga 35 :

PZL-104 Wilga to jednosilnikowy górnopłat wielozadaniowy wolnonośny typu STOL (skrócony start i lądowanie ),saolot powstał w biurze konstrukcyjnym w zakładach PZL-Warszawa Okęcie ,pierwszy protyp został oblatany 24 kwietnia 1962 roku .Wilga używana była do m.in.jako samolot rolniczy,sanitarny,kurierski,turystyczny,szkoleniowy,i do holowania szybowców oraz wykorzystywana była wersja do skoków spadachronowych.W 1967 została skonstruowano model z nowym silnikiem i oznaczono go jako PZL-104 Wilga 35 ,powstała także wersja z płaski sik\lnikiem rzędowym Avco Lycoming ,a także wersja z szerokim podwoziem oraz wersja na pływakach .Łącznie wyprodukowano 800 egzemplarzy.Samolot używano w Polsce oraz wyeksportowana została do m.in.Rumunii,Egiptu,Jugosławii.

Typ PZL-104 Wilga 35

Rozpiętość 11,12 m

Długość 8,10 m

Napęd Silnik Gwiazdowy Iwczenko AL-14R o mocy 250 KM który obrasał dwułopatowe śmigło

Maks Masa Startowa 1230 kg

Prędkość przelotowa 190 km/h

Zasięg 680 km

Pułap 4500 m

Liczba pasażerów 3+1 pilot

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po raz pierwszy na zdjęciu widać, że model jest z papieru. ;) Normalnie wyglądają, jakby były z jakichś specjalnych plastikowych/drewnianych/whatever części.

Ale i tak bardzo ładny. Mnie by szlag trafił po pięciu minutach, wcale nie jestem cierpliwa. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie, nie myślałeś nad takimi 'poważniejszymi' modelami? No wiesz, solidniejszymi i w ogóle. Na tym nawet biznes można zrobić. Mógłbyś sprzedawać takie na zamówienie (lub nie) jakimś kolekcjonerom czy innym. Skoro to lubisz, znasz się na tym i wychodzi Ci, to myślę, że to dobry pomysł. Tylko trzeba by było zastanowić się nad innym surowcem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po krótkiej przerwie wracam do modeli samolotów pasażerskich ,tym razem zrobiłem 2 jednocześnie tzn 2 samoloty Airbus A-310,pierwszy jest w malowaniu fabryczny prototypu ,a drugi jest w malowaniu niemieckiej linii lotniczej Lufthansa oba są w skali 1:300

szu4qb.jpg

 

A teraz kilka słów o A310 :

A310 to dwusilnikowy szerokokadłubowy samolot pasażerski dalekiego zasięgu dolnopłat z silnikami umieszczonymi na podskrzydłowych pylonach.Pierwszy lot odbył się 3 kwietnia 1982 roku.A310 powstał jako wariant Airbusa A300 ,zmiany z A300 to skrócony o 13 segmentów kadłub ,nowe pylony silników ,modyfikacje zespołów podwozia i usterzenia ,nowe skrzydło oraz przeprofilowany tył kadłuba umożliwiający przedłurzenie kabiny pasażerskiej.

Wersjami A310 są : A310-100 wersja krótkodystansowa,A310-200 wersja średniodystansowa,A310-200C samolot pasażersko towarowy ,A310-300 wersja dalekodystansowa,w tym wariancie pojawiły się wałe trójkątne rozpraszacze wirów na końcach skrzydeł (Winglety),Wojskowymi wersjami A310 są CC-150 Polaris samolot transportowy dla Sił Powietrznych Kanady oraz A310 MRTT Wielozadaniowy samolot Transportowy przeznaczony także do tankowania powietrznego stosowany w siłach powietrznych Kanady i Niemiec.

Dane Techniczne A310-300

Typ Samolot Pasażerski dalekiego zasięgu

Rozpiętość 43,91 m

Długość 46,65 m

Napęd 2 silniki Pratt&Whitney PW4000 lub General Electric CF6-80C2 każdy o ciągu 222,30 Kn

Max Masa Startowa 142 000 kg

Prędkość Przelotowa 860 km/h

Zasięg 7400 km

Pułap 12 500 m

Liczba pasażerów 218-262 +6 personelu pokładowego

 

A nawiązując do zapytania Nimfy dot robienia modeli a zamówienie to ,jestem w stanie robić modele na zamówienie ,i nawet w swojej długoletniej karierze modelarskiej miałem okazje zrobić jeden model na zamówienie dla Polsko Amerykańskiego muzeum tzn model B-24 Liberator w skali 1:28 szkielet był z drewna a poszycie zrobiłem z folii aluminiowej ,model ten w muzeum był przez 2 lata a potem z przyczyn politycznych poszedł do przysłowiowego pieca i już nie istnieje ,poniżej załączam zdjęcie modelu podczas prac .

2cr2878.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ten model muzealny wygląda świetnie! Gratuluję, bo to duży sukces. Nawet, jeżeli to dzieło już nie istnieje :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tym razem zrobiłem model znanego rosyjskiego samolotu transportowego wyprodukowanego przez Biuro Konstrukcyjne im Władymira Iliuszyna ,a jest nim Ił-76,model jest zrobiony w barwach linii lotniczej Aerofłot,a zrobiony jest w skali 1:300

ipxg5g.jpg

A teraz kilka słów o samolocie Ił-76

Iliuszyn Ił-76 został zaplaowany jako ciężki samolot transportowy do zastosowania na Syberii po raz pierwszy w swój pierwszy lot 25 sierpnia 1971 roku ,jest to 4 silnikowy górnopłat.Testowanie samolotu przeciągnęło się do 1975 roku,kiedy to model zaczęto produkować seryjnie w zakładach w Taszkiencie .Pierwszą seryjnie produkowaną wersją był Ił-76 T z większą ładownością został włączony do służby na liiach krajowych Aerofłotu.

Z pośród wersji pragnę wyróżnić Ił-76 LL -latające laboratorium przeznaczone do badania nowych silników odrzutowych oraz testowaniu foteli katapultowanych ,Ił-76 MD Skalpel wersja saitarna ,Ił-76 SK samolot powietrzne stanowisko dowodzenia,Ił-78 Samolot Cysterna przezaczona do tankowaia innych saolotów w powietrzu ,na bazie Ił-76 powstał także samolot Beriev A-50 (którego model zamieściłem wcześniej) samolot AWACS wczesnego ostrzegania i samonaprowadzania oraz Beriev A-60 latające działo laserowe.

Samolot został wyeksportowany do wielu krajów poza Rosją tzn Algieria Chiny Indie Irak Kuba Libia Syria Ukraina .

Dane techniczne :

Zastosowanie : Wielozadaniowy samolot Transportowy

Rozpiętość : 50,30 m

Długość : 46,30 m

Napęd : 4 silniki Sołowiov D-30 KP każdy o ciągu 120 KN

Maks Masa Startowa 190 000 kg

Prędkość Przelotowa : 850 km/h

Zasięg 4800 km

Pułap 13 000 m

Ładowność 47 T

Załoga 7 Osób

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.