Jump to content
Nuriel

Polskie zespoły metalowe

Recommended Posts

Nigdzie nie widziałem podobnego wątku, więc pozwoliłem sobie taki założyć.Mam nadzieję, że dobrze szukałem. 

 

Tak jak  można się domyślić po temacie, jest to temat do dyskusji o polskich zespołach metalowych ewentualnie rockowych. 

 

Ja mam takie swoje dwa  ulubione zespoły, których lubię czasem posłuchać.  Są to Percival schuttenbach oraz Leśne licho. Oba grają folk metal, chociaż percival to chyba bardziej pegan. Nie znam się na tym specjalnie. 

 

Percival ma dla mnie bardzo fajne brzmienie, ich muzyka ma taki swój  klimat i daję mega pozytywną energię. Ich teksty odnoszą się  do dawnej kultury słowiańskiej.  Używają często bardzo niekonwencjonalnych instrumentów takich jak: lutnia długoszyjkowa, lira bizantyjska, davul, bodhrán, darabuka, mandolina, akordeon, sopiłka, gęśle, kemence oraz rekonstrukcje dawnych instrumentów dętych z rogu i kości. - Skopiowałem to z wikipedii, bo sam nie jestem w stanie ich powyłapywać i nazwać.  Lubię sobie czasami z rana w drodze do szkoły ich posłuchać. 

 

[video=youtube]

 

Leśne licho to zespół, który w dużej mierze swoje teksty wzoruje na Tolkienie, chociaż nie tylko. Wzorują się też na takich wiejskich legendach itp;. Ich muzyka w 100% związana jest z tematami fantasy i ma taki fajny klimacik. Podoba mi się  strasznie głos Agnieszki Grali. 

 

[video=youtube]

A Wy jakich polskich zespołów słuchacie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słyszałem Percivala i Percivala Schuttenbacha na żywo 3 razy i spodobało mi się ich metalowe wcielenie. A może to był tylko wpływ miejsca i imprezy historycznej? Nie wiem czemu, ale jakoś od tamtego czasu do nich nie wróciłem, chociaż spodobały mi się wrzucone przez Adriana fragmenty ścieżki dźwiękowej do "Wiedźmina".

 

Z repertuaru Leśnego Licha słyszałem chyba tylko jeden utwór.