Jump to content
Pablito

Moja Galeria Modeli Letadeł

Recommended Posts

Długo mnie tu nie było a dlatego że na mojej linii produkcyjnej był model specjalny który był marzeniem w mojej kolekcji a jest nim Tupolew Tu-154M Lux PLF101 który 10 Kwietnia 2010 roku rozbił się pod Smoleńskiem grzebiąc w swych szczątkach 96 istnień ludzkich ,model jest przeskalowany z skali 1:50 do skali 1:100 ,teraz po tym projekcie wracam to samolotów pasażerskich w skali 1:300 

sQEBKFN.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny model wytoczył się przed halę produkcyjną mojej fabryki tym razem uzupełnienie floty linii lotniczej Etihad z Zjednoczonych Emiratów Arabskich Airbus A330-200 ,model w skali 1:300 

VjIuMPi.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

A teraz w mojej fabryce zrobiony został model bardzo nietypowego samolotu transportowego przeznaczonego do transportu samochodów Aviation Traders ATL-98 Carvair ,model w skali 1:300 .a poniżej kilka informacji o tym nietypowym samolocie :

Aviation Traders Limited specjalizowała się w przebudowywaniu i modyfikowaniu istniejących samolotów, miała również doświadczenie w budowie własnych konstrukcji. Aby uniknąć zbędnych kosztów i czasu potrzebnego do budowy odpowiedniej maszyny od podstaw, podjęto decyzję o przebudowie samolotu DC-4. Była to konstrukcja bardzo rozpowszechniona wśród linii lotniczych po wojnie, ogólnodostępna na rynku wtórnym, tania w eksploatacji, solidna i wytrzymała. Nowy samolot otrzymał oznaczenie ATL-98 (ATL.98) i wybraną w drodze konkursu nazwę Carvair (odCar via air - samochód drogą powietrzną). Największej modyfikacji uległ przód samolotu. Kabinę pilotów przeniesiono nad pokład załadunkowy, wydłużono o 2,67 m kadłub samolotu a z przodu zainstalowano duże, odchylane na bok drzwi ładunkowe. Z tyłu kadłuba dodano duże, prostokątne okna i powiększono usterzenie pionowe samolotu. Pracę nad prototypem rozpoczęto w październiku 1960 roku. Do przebudowy wybrano samolot C-54B-DC latający wcześniej w barwach British United Airways, Air Charter, Braniff International Airways i World Airways. Gotowy prototyp do swojego pierwszego lotu wzniósł się 17 czerwca 1961 roku. Maszyna otrzymała znaki G-ANYB. Przed zbudowaniem latającego prototypu wszystkie założenia konstrukcyjne i wprowadzane modernizacje zostały sprawdzone w trakcie budowy nielatającej maszyny.

 

Wybudowano w sumie 21 egzemplarzy samolotu, ostatni z nich w kwietniu 1969 roku. dziewiętnaście maszyn powstało na bazie C-54 przystosowanych po wojnie do zadań cywilnych a dwie poprzez przebudowę powstałych już po wojnie, czysto cywilnych samolotów wersji DC-4-1009. Większość z nich, w chwili rozpoczęcia prac modernizacyjnych miała za sobą około 20 lat służby.

31 stycznia 1962 roku samolot otrzymał brytyjski certyfikat typu a w pół miesiąca później znalazł się we flocie Channel Air Bridge. 1 marca 1962 samolot rozpoczął regularne loty pomiędzy Southend i Rotterdamem. Jedenaście samolotów trafiło do British United Air Ferries (następczyni Channel Air Bridge i Silver City Airways), ostatnie samoloty użytkowane były przez British Air Ferries (jak od 1967 roku nazywała się linia) aż do 1978 (były to jednak maszyny przebudowane na wersję towarową). Ostatni regularny lot w wersji pasażersko-samochodowej wykonano w 1977 roku. Trzy samoloty trafiły do Aer Lingus. Pierwszy z nich (EI-AMP) rozpoczął rejsy w marcu 1963 roku, drugi (EI-AMR) miesiąc później a trzecie w 1964 roku. Z uwagi na wzrastającą konkurencję ze strony przewozów promowych w 1967 roku Aer Lingus wycofał z eksploatacji wszystkie ATL-98. Hiszpańska Aviaco wykorzystywała samolot do lotów z kontynentu na Majorkę. Dzięki swojej unikalnej konstrukcji samolot znalazł zastosowanie prawie na wszystkich kontynentach (z wyjątkiem Antarktydy) a ostatnie z nich eksploatowano jeszcze na początku XXI wieku. Z 21 samolotów, osiem uległo zniszczeniu w wyniku katastrof.

Dane techniczne

Napęd

4 x silnik gwiazdowy Pratt & Whitney R-2000-7M2

Moc

1080 kW (1450 KM) każdy

Wymiary

Rozpiętość

35,81 m

Długość

31,27 m

Wysokość

9,09 m

Powierzchnia nośna

135,82 m²

Masa

Własna

18762 kg

Startowa

33475 kg

Osiągi

Prędkość maks.

402 km/h

Prędkość przelotowa

296 km/h

Prędkość wznoszenia

3,3 m/s

Pułap

5700 m

Zasięg

3 700 km (z mak. ładunkiem)

zHcOLSF.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny model który wytoczył się z mojej hali produkcyjnej to Boeing B767-200 w malowaniu linii lotniczej z Austrii Austrian Airlines ,model w skali 1:300 ,następne na linii będzie coś większego w malowaniu tej linii lotniczej 

tZF4Wa5.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i jest kolejny model wytoczony został przed hale produkcyjną mojej fabryki a jest nim Boeing B777-200 w malowaniu linii lotniczej Austrian Airlines z Austrii ,model w skali 1:300 ,teraz w mojej fabryce czas na dubel w większej skali ,pewne malowanie tak mi się spodobało że muszę go mieć w większej skali 

2lc0KKw.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz z mojej fabryki wytoczył się model który już zrobiłem ,ale malowanie mi się tak bardzo podoba że zachciało mi się go zrobić większego ,o to Boeing B777-300 w malowaniu holenderskiej linii lotniczej KLM w specjalnym dwubarwnym malowaniu który na początku był projektem ,a teraz jest na prawdziwym samolocie w związku z igrzyskami olimpijskimi model w skali 1:200 

gvLbu5P.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejne uzupełnienie floty linii lotniczej odbyło się w mojej fabryce a linią lotniczą która owego uzupełnienia dokonała jest linia Air India ,najpierw dostała z mojej fabryki Boeinga B787-8 Dreamliner a teraz otrzymała Boeinga B777-300ER ,model w skali 1:300 ,żeby było ciekawo pierwszy model z 4 bohaterów Pearl Harbour jest gotowy i czeka na ujawnienie 

GxqlGHP.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny model który wytoczył się z fabryki jest pierwszą częścią kolejnej 3 samolotowej serii poświęconej jednej linii lotniczej ,tym razem jest to linia lotnicza z USA United Airlines ,jako pierwszy prezentuje Boeinga B777-200 w starym malowaniu przed połączeniem linii lotniczej United z linią Continental ,model w skali 1:300 ,dalsza część serii będzie za jakiś czas bo teraz robię model samolotu rolniczego który był odpowiedzią na samolot Zlin Cmelak którego model zrobiłem jakiś czas temu 

avv7pP7.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pora na polską odpowiedź na rolniczy samolot Zlin Cmelak którego model niedawno zrobiłem ,a jest nim PZL M-18 Dromader ,model w skali 1:50 ,a teraz wracam do samolotów pasażerskich ,a za jakiś czas umieszczę zdjęcie pierwszego modelu samolotu bohatera ataku na Pearl Harbor z specjalnym dedykiem dla Pauli która lubi tematykę II wojny światowej 

3QCwJmt.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i o to jest z mojej fabryki wytoczył się model Boeing B777-200 w malowaniu amerykańskiej linii lotniczej United Airlines w nowym malowaniu po fuzji z linią lotniczą Continental Airlines o czym świadczy napis United i malowanie ogona jakie miały linie Continental,model w skali 1:300 

C6X5p42.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I nadeszła wiekopomna chwila gdy z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni jak na razie samolot pasażerski w malowaniu linii lotniczych ,moim ostatnim jak na razie modelem jest Boeing B787-8 Dreamliner w malowaniu linii lotniczej United Airlines ,model w skali 1:300 ,następny model będzie muzyczny .Może za jakiś czas odwieszę linię produkcyjną dla linii lotniczych ale na razie jest ona zamknięta .

r3fgnzH.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miała być perła w koronie mojej kolekcji a jest perły przed wieprze ech dlaczego to akurat teraz trafił mi się na schrzaniony model ,no taa model robiłem na oko z racji nie wyraźnego odbicia części na wydruku przez to silniki wyglądają jak by tańcowały  ,zrobiłem bez wręg bo myślałem że nie będzie taki duży  ,aaa model można oglądać tylko z tej strony bo po drugiej stronie na wysokości krawędzi spływu skrzydła ma bułę ,taa chciałem zrobić równy napis i okupiłem to naciąganiem kadłuba i efekt jak powyżej (czas chyba na dłuższą modelarską przerwę albo modelarską emeryturę ,może to że nastrój miałem i mam do bani zrobiło swoje 

Boeing B747-400 Ed Force One którym Iron Maiden podróżowało podczas swojej tegorocznej trasy promującej nowy album ,a za sterami oczywiście siedział Kpt Bruce Dickinson ,model w skali ok 1:200 

8t1IFyT.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po długiej przerwie którą sobie zrobiłem od modeli wracam z kolejnym w mojej kolekcji ,tym razem ciągnę dalej kolekcję samolotów rolniczych ,był Cmelak ,Dromader ,kolejnym w kolekcji jest PZL-106A Kruk ,model w skali 1:66 ,kolejnym modelem będzie latająca trumna .

 

AVOPNue.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy zobaczyłem ten model na forum modelarskim na którym jestem już kilka lat zareagowałem jak dziecko które dostało pod choinkę wymarzony prezent (pewnie widzieliście na YT filmiki ) ,stwierdziłem że muszę go zrobić ponieważ był z pogranicza 2 dziedzin które uwielbiam lotnictwa i tanatologii .Gdy zabierałem się do prac nad tym modelem w międzyczasie byłem w kinie na filmie o rodzinie wspaniałego malarza niesamowitych obrazów Mistrza Zdzisława Beksińskiego ,i postanowiłem że ten model gdy mi wyjdzie będzie poświęcony pamięci Mistrza Zdzisława Beksińskiego ,i tak o to przy dźwiękach Artrosis i utworów żałobnych powstał model latającej trumny który jest moją wizją latającego rydwanu Tanatosa który zabiera nim martwych lotników ,do niebiańskiej eskadry ,model jest w niewiadomej skali .A co następne w mojej fabryce ,ciąg dalszy kolekcji samolotów rolniczych tym razem to będzie polski samolot Gawron .

qIIUowB.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pablo, faktycznie ciekawy model! Bardzo nietypowe, metaforyczne ujęcie umierania - i model, jak zwykle u Ciebie, świetnie wykonany! Ciągle podziwiam Twoją cierpliwość, mnie by już dawno szlag trafił. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Długo mi zeszło ale w końcu jest samolot rolniczy PZL 101 Gawron ,model pomniejszony raz z modelu w skali 1:33 ,ostatni element w mojej kolekcji samolotów rolniczych który mi brakował ,a następny w kolejności jest samolot który jest jedną z moich lotniczych miłości ,ale ten za jakiś czas .możliwe że jeszcze w tym roku 

cErccGg.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tak , te latadelka to klimat przestworzy. Szkieletowate i takie surowe, z dreszczykiem;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tak po raz kolejny robię ostatni model w roku ,jak pisałem wcześniej ,czas na kolejną moją lotniczą miłość ,pierwszy raz widziałem ten samolot w locie podczas kolejnej edycji pikniku lotniczego w Krakowie ,zielony samolot w locie choć miał przeznaczenie do szkolenia pilotów wyglądał rasowy myśliwiec ,dolnopłat z wystającymi kołami podwozia głównego po to aby szkolący pilot gdyby zapomniał wyciągnąć podwozie mógł wylądować bezpiecznie nie uszkadzając samolotu i ten wspaniały terkot silnika gwiazdowego Szwecow M-11 ,który dodaje nostalgii samego lotu ,jest to model samolotu Jakowlew Jak-18 w malowaniu Sił Powietrznych Austrii ,model w skali 1:66 .

A teraz czas na podsumowanie tego roku w mojej fabryce : W tym roku zrobiłem 46 samolotów pasażerskich po czym zawiesiłem linię produkcyjną ,zrobiłem kolekcję samolotów rolniczych oraz dopełniłem swoją kolekcję o kilka modeli marzeń .

A to nie koniec atrakcji po nowym roku biorę się za budowę śmigłowca których w kolekcji mam tak mało .

zbG1rrq.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszy w tym roku ale jaki model zrobiłem ,jestem z niego bardzo zadowolony bo powstawał bardzo gładko ,śmigłowca transportowego Mil Mi-8 T ,model pomniejszony o raz z oryginalnego modelu w skali 1:48 .Co następne ,następny będzie samolot dwupłatowy  radziecki znany na całym świecie a także w Polsce ,jestem pewien że widzieliście go nie raz jak przelatywał nad waszą okolicą z specyficznym basowym gangiem silnika gwiazdowego 

iPJov8m.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejnym modelem jaki zrobiłem jest samolot Antonow An-2 S w wersji rolniczej ,model w skali 1:48 .

VTgM6qe.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny model jaki zrobiłem to model samolotu myśliwskiego Suchoj Su-27 Flanker ,model w skali 1:72 

0ApStE0.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po czterech tygodniach budowy waszym oczom ukazuje się kolejny model z mojej fabryki tym razem jest to model śmigłowca w bardzo nietypowym układzie przeciwbieżnych wirników bez śmigła ogonowego gdzie dolny wirnik kręci się w prawo a górny równoważy moment obrotowy kadłuba kręcąc się w lewo ,i dzięki temu nie jest potrzebne śmigło ogonowe ,ten patent wymyślił pewien radziecki konstruktor lotniczy Nikołaj Kamow który stworzył swoje biuro konstrukcyjne tworząc śmigłowce w nietypowym układzie ,a model przedstawia śmigłowiec Kamow Ka-27 PS ,PS to wersja ratownicza śmigłowca zwalczania okrętów podwodnych Ka-27 ,model jest zrobiony w skali 1:48 

A teraz w mojej fabryce po kilku dniach odpoczynku czas na kolejny nietypowy model w mojej kolekcji 

 

fvE1iSM.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i zrobiłem kolejnego Antka w swojej kolekcji , tym razem jest to nietypowa eksperymentalna wyprodukowana w Rosji w jednym egzemplarzu wersja korygowania ognia artylerii Antonov An-2K ,model w skali 1:96 .

KxYkc2L.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i jest następny model w przerwie między dwoma AN-2 ,tym razem zrobiłem samolot lekki przeznaczony jako powietrzna taksówka oraz do szkolenia pilotów Jakowlew Jak-18T ,model w skali 1:48 

ZWuUI2f.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.