Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 02/06/16 in Posts
-
4 points
-
3 pointsNojapierdzielę, jak można kazać człowiekowi pisać artykuł na temat "How has the role of a father changed in the 21st century?" i nakładać na to limit czterystu słów? CZTERYSTU, kurka blaszka. Artykuł, nie felieton. Przecież te artykuły w Polityce czy Newsweeku, co je czytuję, bywają długie na kilka stron. I jak ja mam się niby zmieścić w czterystu słowach? Mam już trzysta dwadzieścia parę, a napisałam dopiero jeden... ten, no, wiecie, w artykułach są podtytuły i one dzielą tekst na takie fragmenty, co nie wiem, jak się nazywają, więc mówię na nie "fragmenty". I mam taki jeden, nie jakiś socjologicznie pogłębiony, raptem parę ogólników o tym, że jeszcze sto lat temu tatuś zapewniał rodzinie środki do życia, żona i dzieci były zależne od niego i jego hajsów, a opieka nad potomstwem to była rzecz wyłącznie dla bab i tró mężczyzna nie plamił swojej męskości brudnymi pieluchami niemowlaka (teraz cytuję samą siebie), ale wielkie społeczne przemiany dwudziestego wieku, tretetete, aktywizacja zawodowa kobiet, równiejszy podział obowiązków domowych, coraz więcej panów decyduje się na odejście z pracy i zostanie "kogutem domowym", takie tam. W którymś momencie poczułam nieodpartą wewnętrzną potrzebę podparcia się jakimiś statystykami, bo okropnie głupio wygląda takie "tego przybywa, tamtego jest mniej, tendencja w społeczeństwie jest taka to a taka" bez żadnych danych, no i wykombinowałam w Internetach jakąś ankietę, w której 37 procent pytanych - czyli pracujących ojców - powiedziało, że odeszłoby z pracy, gdyby partnerka zarabiała więcej, a 38 procent zgodziłoby się na niższą płacę w zamian za więcej czasu dla dzieci. I napisałam o tym. Tylko że to zajmuje tyle słów, tyle cennego miejsca ._. I co ja biedna pocznę, jak wcisnę w ten artykuł jeszcze fragment o tatusiach na tacierzyńskim i ten trzeci, ostatni, o tęczowych rodzinach? Ech, cienszko ._. A, no i oczywiście zaspałam i nie zdążyłam kupić biletu na Lao Che. Tak samo, jak zaspałam z Organkiem i Domowymi Melodiami. Brawo ja. Brawo moje "powiem fejsbukowi, że jestem zainteresowana wydarzeniem, a bilet kupię kiedy indziej". Nie kupisz, Emi. Nie kupisz. -,- "A hundred years ago the main role of a father was to provide. He was the one who supplied the family with money, keeping other family members dependent of him and his earnings. Childcare, as well as cooking and cleaning, was an exclusively feminine responsibility, and a real man wouldn’t stain his manliness with a baby’s dirty diaper. However, the great social changes of the twentieth century made everything significantly different. The past several decades have been a time of intense professional activation amongst women. Now that most ladies are employed, it’s natural that all household duties, including nurturing children, are becoming more and more equally divided between both partners in a heterosexual relationship. Although gender stereotypes are still alive, the sight of a man pushing a baby stroller or washing his little daughter’s stained bib is much more common now than it was even ten or twenty years ago. What’s more, a growing number of dads decides to stay home, and many of the working ones – according to a 2007 Careerbuilder.com survey, roughly 37 percent – would like to leave their jobs if their partner earned enough money to support the family. The same survey indicated that 38 percent of the respondents would take a pay cut to spend more time with their children. Goes to show that the nowadays’ dad isn’t only a provider anymore." - No i co z tego wychrzanić? ;-; Najprędzej to zdanie zaczynające się od "although", ale go też mi szkoda, bo jest całkiem zgrabne ._. WOOOOO, wiem, co zrobię, daruję sobie w ogóle pisanie o tacierzyńskim i ojcowskim i zrobię oddzielny fragment z tych tatusiów zostających w domu, i będę miała miejsce! Tak! Jestem genialna ^^ 444 słowa, a jeszcze mam zakończenie do napisania, help x.X
-
3 points
-
3 pointsW międzyczasie udało mi się skończyć duży projekt a jest nim model Myśliwca Mikojan - Guriewicz Mig-23MF Flooger ,model jest w skali 1:50 Krótka notka o Mig-23 MiG-23 (ros. МиГ-23 oznaczenie NATO: Flogger – biczownik) – radziecki jednosilnikowy samolot odrzutowy o zmiennej geometrii skrzydeł, przeznaczony do zwalczania celów powietrznych, a w wersjach pochodnych MiG-23B/BN oraz BM (MiG-23BM przyjęto na uzbrojenie pod oznaczeniem MiG-27) do atakowania celów naziemnych, w tym z wykorzystaniem uzbrojenia kierowanego. Używany głównie przez siły zbrojne ZSRR, zarówno przez wojska lotnicze WWS jak i wojska obrony powietrznej kraju PWO. Wersje eksportowe MiG-23MS i MF trafiły na uzbrojenie armii krajów Układu Warszawskiego (tylko MiG-23MF) oraz Algierii, Iraku, Kuby i Libii. Wersji myśliwsko-bombowej MiG-23BN używały Algieria, Czechosłowacja, Egipt, Etiopia, Indie, Irak, Kuba, Libia, Sudan oraz Syria. Wersje MiG-23S - jednomiejscowy samolot myśliwski napędzany silnikiem R-27 MiG-23SM - wersja o dodatkowych zamkach pod skrzydłami MiG-23M - wersja z 1975 wyposażona w silnik R-29 i lepszą awionikę MiG-23MS - wersja M , zubożona, eksportowana do państw arabskich (m.in. Syria, Irak), z radarem Sapfir-21 (używanym w MiG-21S/SM/bis) MiG-23MF - nieznacznie zmodyfikowana eksportowa wersja M , eksportowana głównie do państw bloku UW, z nieznacznie unowocześnioną awioniką, najliczniejsza MiG-23ML - wersja o poprawionych własnościach pilotażowych dzięki zmniejszeniu masy samolotu o 1250 kg (L - jak "Lekki"), z nowym silnikiem R-35 o nieco większy ciągu, ze zmodyfikowanym wyposażeniem elektronicznym MiG-23P - Odmiana wersji ML, przeznaczona dla Obrony Powietrznej ZSRR, wyposażona w radar Sapfir-23P MiG-23MLA - modyfikacja wersji ML, z nieznacznie ulepszonym wyposażeniem elektronicznym (m.in nowy termonamiernik TP-26, ulepszony radar, nowe pociski R-24 będące modyfikacją pocisków R-23) MiG-23MLD - modyfikacja wersji ML, D - jak dorabotannyj - dopracowany, z poprawioną aerodynamiką poprawiającą manewrowość samolotu MiG-23BN - wersja myśliwsko-szturmowa bez radaru, wyposażony w system celowniczy Sokół-23N, dalmierz laserowy Fon-1400, celownik bombardierski PBK-3, dzięki ściętemu nosowi poprawiono widoczność. Zbudowano 624 sztuki, głównie na eksport do Indii, Libii, Kuby, Etiopii, Syrii, Sudanu. Rozwinięciem konstrukcji jest samolot MiG-27. MiG-23U - dwumiejscowa wersja treningowa, wyposażona w silnik R-27 MiG-23UB - modyfikacja wersji U, wyposażona w silnik R-29 MiG-23-98 - zmodyfikowane eksperymentalnie w 1998/1999 r. egzemplarze MiG-23MLD z nowym radarem Moskit-23 i wskaźnikiem laserowym OLS-M. Brak produkcji/modernizacji seryjnej. Samolot jest jednomiejscowym, jednosilnikowym górnopłatem wykonanym w całości z metalu. Konstrukcja półskorupowa z duraluminium rozdzielana przy wrędze 28. W przedniej części po bokach kadłuba znajdują się dwa prostokątne wloty powietrza z płytami oddzielającymi warstwę przyścienną. Skrzydła mają konstrukcję dźwigarową z płatem o zmiennym kącie skosu skrzydeł, regulowanym ręcznie. Możliwe były trzy ustawienia płata: +18°40', +47°40' i +74°40'. W skrzydłach są klapy i przerywacze lecz nie ma lotek. Stateczniki poziome o konstrukcji płytowej o skosie 57° - przy wychyleniach przeciwstawnych spełniają jednocześnie funkcję lotek. Statecznik pionowy pojedynczy o skosie 65°, pod kadłubem znajduje się dodatkowy dodatkowy, rozkładany w locie statecznik pionowy. Podwozie przednie dwukołowe chowane do tyłu kadłuba, koła o średnicy 520 mm. Podwozie główne jednokołowe, składane i chowane do kadłuba, koła o średnicy 840 mm. Kabina hermetyzowana z fotelem katapultowym, osłona kabiny odchylana do tyłu. Przednia szyba pancerna z umieszczonym w osłonie peryskopem. Samolot wyposażony jest w jeden silnik turboodrzutowy R-29-300 o ciągu 76,4 kN (7800 kG). Silnik dwuwałowy z jedenastostopniową sprężarką, dwustopniową turbiną i regulowaną dyszą wylotową. Paliwo znajduje się w czterech zbiornikach w kadłubie i sześciu w skrzydłach. Istnieje możliwość użycia trzech dodatkowych zbiorników podczepionych pod kadłubem i stałymi częściami skrzydeł. Uzbrojenie stanowi dwulufowe działko GSz-23 i 5 węzłów na rakiety i bomby Producent MiG, Zakłady Lotnicze Irkut Typ samolot myśliwski Konstrukcja duralowa, półskorupowa, płat o zmiennej geometrii (od 16° do 72°) Załoga 1 pilot Historia Data oblotu 10 czerwca 1967 Lata produkcji 1970 - 1985 Dane techniczne Napęd turboodrzutowy Chaczaturow R-35-300 Ciąg 83,6 kN (127 kN z dopalaniem) Wymiary Rozpiętość 13,97 m - rozłożone 7,78 m - złożone Długość 16,71 m Wysokość 4,82 m Powierzchnia nośna 37,25 m² Masa Własna 10 400 kg Startowa 18 145 kg Zapas paliwa 5700 l Osiągi Prędkość maks. 2446 km/h (2,35 Ma) Prędkość wznoszenia 240 m/s Pułap 18 500 m Zasięg 3000 km Promień działania 1150 km Dane operacyjne Uzbrojenie 1 × działko GSz-23 kal. 23 mm 3000 kg uzbrojenia na 6 węzłach pod kadłubem i skrzydłami
-
1 pointOgłaszam publicznie, że nienawidzę Tero Kinnunena, za wymyślenie głupiej rymowanki. I Arrowa, za nieprzetłumaczenie jej i śmianie się ze mnie podczas moich beznadziejnych prób stworzenia z tego czegoś sensownego. Mój mózg ucierpiał, baaardzo! xD Ale wybaczam, ponieważ odniosłam lingwistyczny sukces i pękam z dumy dla mojej zdolności wymyślania głupich wierszyków. A jak głupich, wyobraźcie sobie, znając dorobek werbalny Tero. ;)
-
1 point
-
1 point
-
1 pointOki a więc przechodzimy do kolejnej części sekcji ,czyli zabieramy się za otwarcie czaszki i wyciągnięcie mózgowia ,układamy głowę denata na kołku ,aby mieć ją wyżej i lepszy dostęp do potylicznej części głowy ,następnie przeczesujemy włosy i oglądamy głowę czy są na niej widoczne zewnętrzne uszkodzenia ,rany ,zaczerwienienia otarcia ,gdy to już zrobiliśmy robimy cięcie od jednego do drugiego wyrostka sutkowego ucha (robi się to po to aby,po ułożeniu zwłok w trumnie na poduszce owe cięcie nie było widoczne ),gdy mamy to zrobione robimy tzw Skalp ,czyli odpreparowujemy ,skórę od kości aż do okostnej czaszki ,po raz kolejny robimy oględziny czaszki czy nie ma na nich widocznych uszkodzeń w postaci wgnieceń ,śladów po kuli ,wyłamaniu kości ,teraz zabieramy się za otwarcie czaszki celem zbadania mózgu ,bierzemy piłę oscylacyjną ,zwykłą piłkę lub nóż do kości i wykonujemy cięcie kości czaszki na tyle płytkie aby ostrzem nie uszkodzić mózgu .gdy dokonaliśmy cięcia delikatnie podnosimy odciętą część czaszki i przystępujemy do oględzin samego mózgu (to będzie tematem jednej z moich najbliższych notek ),po oględzinach ,odcinamy od okostnej i delikatnie wkładamy rękę pod mózg i wyciągamy go z czaszki na stolik sekcyjny ,celem dokładnego zbadania mózgu przez jego rozcięcie i przekrojenie . W kolejnym odcinku przedstawię zmiany mózgu jakie zachodzą po naszej śmierci ,oraz w trakcie rozkładu ,a w następnym badanie mózgu i zmiany chorobowe mózgu
-
1 point
-
1 pointWreszcie odsłuchuję nowy singiel Kari - i jest śliczny, jak zwykle. ♥ [spotify]spotify:track:3SNxKI9cAUaCfbdTeyixYh[/spotify]
-
1 point
-
1 pointNastępnym z mojej fabryki wytoczony został Duży Wow ,a jest nim Airbus A330-300 w malowaniu linii lotniczej z Islandii Wow Air ,model w skali 1:300 ,A330 jest w drugim wariancie kolorystycznym który polegał na odwróceniu barw logo i samego kadłuba ,który wariant bardziej się wam podoba ? A teraz ciekawostka którą obiecałem ,a która dotyczy linii lotniczej ,a więc ta linia lotnicza ma bardzo ciekawe REGi czyli rejestracje : TF-SIS TF-BRO TF-MOM TF-DAD Airbus A330-300 w linii lotniczych Wow Air latał na trasach do USA i Kanady Kolejnymi modelami będą modele z linii lotniczej w której motywem przewodnim jest biały krzyż na czerwonym tle
-
1 pointTeraz z mojej fabryki wytoczono małe Wow ,czyli Airbusa A320 w malowaniu linii lotniczej Wow z Islandii ,model w skali 1:300 A320 jest w pierwszym używanym wariancie malowania ,następny w barwach tej linii będzie w nowym wariancie kolorystycznym Następne będzie duże Wow ,poza tym napiszę pewną ciekawostkę związaną z tą linią lotniczą
-
1 point
-
Member Statistics