Jump to content
Sign in to follow this  
Nightfall

Passion And The Opera

Recommended Posts

Nie wiem czemu tak niechętnie się wypowiadacie w tym dziale :( Zdaję sobie sprawę z tego, że niektóre utwory są zagmatwane ale jestem przekonana, że każdy z Was ma jakąś opinię na temat danego tekstu. Na pewno nasuwają się Wam refleksje chociażby po jednokrotnym przeczytaniu :blush:

 

Passion And The Opera

 

Princess of lust

Dignity put to dust

A virginal sight

Their apple to bite

 

Drink from my thighs

The rain of lies

A sight so cursed

Breasts which never nursed

 

An Aphrodite for mortal souls

Playing hide and seek in lecherous roles

Their erotic hour my tearless weep

Their satisfaction my infinite sleep

 

Naked limbs reflecting from the moon

I'll be there for you soon

First wish for this night:

Let me be your delight

 

Body of a virgin

Soul to the Devil's kin

Your God is me

In all that you see

 

An Aphrodite for mortal souls...

 

Tłumaczenie by Maciek: KLIK

 

Pytania standardowe: jak rozumiesz utwór? Jego wybrany fragment lub całość? Może jest w nim jakaś wyjątkowa myśl, która jest dla Ciebie ważna? Może masz jakieś dodatkowe informacje, które mogą być pomocne w zrozumieniu treści?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Simo

No dobra, to po raz kolejny ja spróbuję coś wykrzesać z mojego zniszczonego przez matematykę mózgu ... A więc, tekst, tak mnie się wydaje, jak wiele innych, mówi o miłości do kobiety, która jest dla Tuomasa (w końcu to on to napisał) niedostępna. Nie wiem, jak wyglądało w tamtym czasie życie prywatne Tarji i Tuomasa, ale całkiem możliwe, że jego uczucie do niej zaczęło się kształtować.

Aczkolwiek z drugiej strony, Tuo przedstawia tutaj kobietę, praktycznie lubieżnicę, obiekt pożądania. Co przynajmniej jak na moje wyklucza tutaj Tarję. Zależy to od interpretacji tego, co Tuo napisał. Czy przypisać te wszystkie uczucia tylko jemu, czy może "im" wspomnianym w tekście? Ciężko powiedzieć jednoznacznie.

Namieszałem tutaj trochę, ale jak pisałem na samym początku, jestem zniszczony przez matmę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Simo

Ohh odwołam się do mojej interpretacji - tej, w której w tekście mowa o Tarji. Otóż "Operą" może być właśnie ona. Władająca pięknym sopranem lirycznym. Pożądaniem - miłość Tuo do Tarji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiem, że Tuo pisze teksty i pewnie w każdym z nich jest jego cząstka, ale jakoś interpretując je na swoje potrzeby nigdy go w nich nie widziałam. widziałam tam raczej jakieś osoby. anonimowe. ciężko mi czasami wyrazić słowami to co myślę o danym utworze. tutaj widzę miłość do muzyki. tej opery wspomnianej w tytule. to ona rozbudza zmysły, to w niej się zakochujemy. i myślę, że wszystko tutaj sprowadza się do jakiejś personalizacji muzyki. nie widzę w tym tekście kobiety i mężczyzny, ale mężczyznę i spersonalizowaną muzykę.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mamy kolejny utwór, który próbujemy zinterpretować. Zawsze gdy pojawia się wątek związany z kobietą/miłością pobrzmiewają głosy mówiące, że chodzi o miłość do Tarji. Zastanowiła mnie pewna sprawa: Czy myślicie, że Tarja nie zorientowałaby się, że teksty utworów które śpiewa odnoszą się do jej osoby? Czy nie miałaby nic przeciwko temu? Lub wreszcie czy Tuo chciałby, żeby "wybranka" śpiewała o jego nieszczęśliwej miłości? :)

 

Nie znam odpowiedzi na te pytania, nie wiem nawet jakie uczucia łączyły tą dwójkę. Może Wy wiecie coś więcej?;>

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Simo

Uważam, że Tarja domyślała się, o kim śpiewa, aczkolwiek mogło jej się to podobać (piszę mogło, bo nie jestem pewien) - w końcu tak piękne teksty mogą dowartościować każdego.

 

Co do interpretacji Evi - nie pomyślałem o tym, ale rzeczywiście może być tak jak mówisz. Ja myślę zbyt przyziemnie - umysł ścisły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy to jest jakaś potwierdzona informacja, że Tuo kochał się w Tarji? nigdy o tym nie słyszałam, ale jakoś mało się zawsze interesowałam prywatnym życiem muzyków :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Simo

a czy to jest jakaś potwierdzona informacja, że Tuo kochał się w Tarji? nigdy o tym nie słyszałam, ale jakoś mało się zawsze interesowałam prywatnym życiem muzyków :P

 

Hmm ... Głównie opiera się to na domysłach przez teksty piosenek. Oraz czas, gdy dana piosenka powstała. Np. Master Passion Greed powstało, gdy Tarja wyszła za mąż / zaręczyła się (nie pamiętam dokładnie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idąc tropem domysłów, można pokusić się o taką opinię. Osobiście mnie ciężko uwierzyć w to, że chciałby się dzielić tym z "całym światem", nawet jeśli nie robi tego mówiąc wprost ^^ Jednak mogło tak być.

 

Maciek czekamy na opinię eksperta! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do miłosći Tuomasa do Tarji -wielokrotnie się z tym spotykam, to jest jakaś projekcja życzeniowa fanów na którą nigdy nie było najmniejszych dowodów, ba nawet Tuomas miał partnerki z którymi się spotykał w czasie bytności Tarji w zespole.Oczywiście w głowie Tuomasa nikt z nas nie siedzi dlatego 100% pewnych odpowiedzi na takie pytania nie ma.

Pierwsze i jedyne piosenki o których wiemy że są skierowane/wymierzone do kilkuletniego już wtedy małżeństwa Tarji/Marcelo powstały w 2006 roku i znalazły się na DPP.

 

Ale wracając do tematu tytuł Passion and The opera osobiscie odbieram dosłownie czyli najpierw namiętność a potem opera czyli pół utworu mamy śpiewany erotyk a pół utworu opera a mówiąc ścislej wstawka z czarodziejskiego fletu Mozarta, niemniej wasze interpretację są bardzo interesujące bo w poezji nie tylko powinno ale musi być miejsce na wieloznacznosć ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każda przyjazń ma w swojej składowej wątek miłosny. Sądzę więc, że Tuo i Tarję ta oczywistość nie ominęła. Kto kogo kochał trudno powiedzieć. My skupiamy się na tym co przekazuje Holopainen przez swoje liryki itd., ale nikt nie zastanawia się jakimi uczuciami darzyła go TT. Parą z tego co wiadomo nigdy nie byli bo postawili na przyjazń i rozwój wymarzonej kapeli.

Wracając do tematu: szukamy w tekstach Tuomasa hołdów do miłości i muzyki, do uroków otaczającego świata i bazując na wypowiedziach Holopainena raczej myślę że nie mijamy się z prawdą.

Passion... to jakby hołd dla niewinnej miłości przeobrażającej się w wyuzdane pożądanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Simo

Idąc tropem domysłów, można pokusić się o taką opinię. Osobiście mnie ciężko uwierzyć w to, że chciałby się dzielić tym z "całym światem", nawet jeśli nie robi tego mówiąc wprost ^^ Jednak mogło tak być.

 

Maciek czekamy na opinię eksperta! ;)

 

Sing what you can't say

Forget what can't play

 

Myślę, że te dwa wersy dużo mówią o samym Tuo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Escapist - tak, mówią. i na pewno jest to jakaś tam jego osobista piosenka, jak każda. ale nie jest powiedziane o kim śpiewa. nie wiem czy o to ci chodziło, w sensie, że przyrównanie tego znowu do miłości do TT. ja i tak wolę interpretować to na swój sposób. wole sama przeżywać muzykę niż zastanawiać się jakie to ma odniesienie do autora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem Wam, że za pięknych szkolnych czasów zawsze uczulano mnie na to, że podmiot liryczny nie koniecznie jest tą samą osobą co autor. Oczywiście są przypadki, w których podpierając się biografią autora można udowodnić, że jest on tożsamy z podmiotem. Dlatego uważam, że nie jestem uprawniona by uważać, że Tuo pisze o sobie w każdym utworze :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.