Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/19/17 in all areas

  1. 1 point
    31. Hypsiboas punctatus Fluorescencja to nie to samo co bioluminescencja. Oba zjawiska różnią się nieco mechanizmem. Aby nie wchodzić w biologię molekularną, powiem, że fluorescencja przypomina nieco fotosyntezę, chodzi o wzbijanie elektronu na wyższy poziom poprzez fotony. Ogólnie żabka absorbuję światło na krótkich falach a emituję na dłuższych. W przeciwieństwie do bioluminescencji, zjawisko widoczne jest tylko w świetle UV. Odkrycia dokonano przypadkowo w Argentynie. Mniema się, że więcej płazów jest skorych do takich wyczynów. A jest to rzadka umiejętność. U zwierząt lądowych do tej pory, nieznana. 32. Nogolotka jawajska Latający Kermit. Właściwie to lot ślizgowy możliwy dzięki błonom między palcami i lekkiej budowie ciała. Pierwszy etap w drodze do aktywnego lotu. Istniej parę gatunków, szybujących między koronami drzew. Ta osobliwa umiejętność służy oczywiście ucieczce albowiem nie tylko Francuzi mają smaka na Żab-maca. 33. Zadziornica włochata Ten gatunek ma jedną z najciekawszych a zarazem najboleśniejszych adaptacji w świecie przyrody. W sytuacji zagrożenia przebija kośćmi palców skórę. Choć jak twierdzą niektórzy badacze, szponu służą raczej do wspinaczki. Jedno nie wyklucza drugiego. Tego typu mechanizm jest dowodem na to, że jeśli to Bóg stworzył wszelkie stworzenia, to musi być sadystą (nie chce obrażać uczuć religijnych, po prostu wskazuję pewne fakty). Łamanie sobie kości musi być bolesne i desperackie. Nie jest jasne czy szpony, chowają się z powrotem i ile czasu zajmuję regeneracja. Jak by tego było mało, samce posiadają włosopodobne twory, zwiększające pobór tlenu. Związane to jest z opieka nad młodymi i stróżowani nad jajami. 34. Żaba Darwina [video=youtube] Jakie miejsce może być bezpieczniejsze dla młodych od ciała rodziciela? Samica składa jajeczka, samiec z kolei je połyka. Lecz nie w celach konsumpcyjnych ( w dżungli brak TV). Młode poprzez różne fazy rozwojowe, siedzą bezpiecznie w workach rezonansowych tatusia Gdy przychodzi czas... Cóż zobaczcie to sami. Gardłoród? Gardłoporód? 35. Grzbietoród amerykański Przyznacie, że płazy to prawdziwi ekscentrycy. Ich behawior odbiega znacząco od normy. Drogi rodne samicy są zwykłe, samiec przykleja jajeczka na grzbiet wybranki. Jej plecy są usiane kieszeniami lęgowymi. Przeobrażone żabki opuszczają statek-matkę po 11-13 tygodniach. Mamusia aby jako tako wyglądać po odchowaniu potomstwa, co by nie odstręczać przyszłych partnerów przechodzi wylinkę. W tym celu nie musi się udawać do kosmetyczki I tak jest śliczna, czyż nie? Nazwa łacińska brzmi: Pipa pipa. Teraz jest ten moment na wydanie z siebie głośnego rechotu 36. Szklana żaba http://images.mudfooted.com/glass_frog.jpg Ten gatunek nie ma nic do ukrycia. Pozwala prześwietlić się na wylot. Ukazuję co ma w sercu. Naga szczerość A tak na serio, to ma doskonały kamuflaż. Ptak z góry widzi zielony liść, wąż od dołu, światło przechodzące przez rośliny. Genialnie. W celach profilaktycznych, dobrze jest być nagim. Nie tylko u lekarza Jak by ktoś chciał, mogę przygotować cześć III. Jeśli nie, opiszę inne cudaki.
  2. 1 point
    Dobra zrobiłem drugiego bohatera historii którą bym chciał wam pokrótce przytoczyć jest nim Aerospatiale/BAC Concorde .Co on ma wspólnego z Tu-144 zwanego Concordskim ,między Concordem a Tu-144 jest 8 miesięcy różnicy ,najpierw powstał Concord przy kooperacji brytyjsko francuskiej ,po wielu projektach testach modeli w pomniejszonej skali z fabryki wytoczył się najpierw francuski prototyp 001 i odbył pierwszy lot 2 Marca 1969 roku ,a następnie w powietrze wzbił się prototyp brytyjski 002 a było to 9 Kwietnia 1969 roku .Po oblocie spłynęły zamówienia od wielu linii lotniczych z wielu kontynentów ,ale po pewnym czasie wiele linii lotniczych wycofało swoje zamówienia ze względu na trudną eksploatację samolotu ,chodziło głównie o głośną pracę silników ,duży hałas w locie z prędkością naddźwiękową ,dużego zużycia paliwa i wysokich kosztów eksploatacyjnych ,co odbiło się na cenach biletów na loty Concorde .Dlatego jedynymi liniami które zdecydowały się na wprowadzenie do swojej floty Concorde była francuska Air France i brytyjska British Airways ,i tak Concorde w obu liniach latały na trasach dalekodystansowych głównie do USA do momentu katastrofy jedynego Concorde który był w malowaniu linii Air France w roku 2000 ,po tej katastrofie zainteresowanie lotami spadło i obie linie wycofały Concorde z siatki połączeń ,i tak Concorde był jedynym samolotem pasażerskim który na wysokości przelotowej rozwijał prędkość ponaddźwiękową . Aaaaaaaaaale Rosjanie którzy mieli manię wielkości gdy zauważyli zdjęcia Concorde zapragnęli mieć podobny samolot ,projektem tego samolotu zajął się znany i utalentowany konstruktor radziecki Andrei Nikołajewicz Tupolew .Pierwszy lot Tu-144 bo tak nazwano zrobionego na podobieństwo Concorde samolotu odbył się 31 grudnia 1968 roku rok przed oblotem Concorde ,pośpiech ten nie wyszedł na dobre konstruktorom ponieważ samolot okazał się niedopracowany .Samolot był używany w transporcie ludzi i ładunków zaledwie 30 miesięcy .Karierę Tu-144 przerwała także jak w przypadku Concorde katastrofa lotnicza do której doszło na Salonie paryskim 1 Czerwca 1978 roku . Teraz trochę o sprawie technicznej obu niesamowitych konstrukcji . Francuzi gdy zobaczyli Tu-144 oskarżyli Rosjan o plagiat ,moim zdaniem niesłusznie ponieważ jedyne podobieństwo obu maszyn to prędkość maksymalna powyżej 2 Ma oraz opuszczany hydraulicznie przód kadłuba do startu i lądowania ponieważ w obu podwozie przednie jest wysokie i piloci podczas startu a szczególnie lądowania . Skrzydła obu samolotów są inne Concorde ma skrzydła o kształcie płynnej delty a Tu-144 ma skrzydła w układzie podwójnej delty . A teraz dane techniczne obu maszyn : (w nawiasie będą dane techniczne Tu-144 ) Rozpiętość Skrzydeł 25.50 m (28.80 m ) Długość 62,10 m (65.70 m ) Wysokość 11.40 m (12.40 m ) Masa Własna 78 700 kg ( 85 000 kg ) Zespół Napędowy Cztery Silniki turboodrzutowe Rolls Rolce /Snecma 593 Mk 10 każdy o sile ciągu 17 260 Kp (4 silniki turbowentylatorowe NK-144 każdy o sile ciągu 20 000 Kp) Prędkość przelotowa 2,04 Macha lub 2179 km/h (2400 km/h ) Zasięg 6230 km (6500 km ) Załoga 3 pilotów (3) Pasażerowie do 144 ( do 140 ) Model Concorde jest oczywiście w skali 1:300 ,były 3 szybkie modele ,a teraz czeka moją fabrykę dłuższa budowa ,zajmę się drugą brytfanną czyli Migiem 29 ale tym razem będzie w malowaniu w jakim obecnie latają Migi-29 w 23 bazie lotniczej w Mińsku Mazowiecki
  3. 1 point
    Jako że ze skalą 1:300 jest łatwo prezentuje kolejny model tym razem jest to samolot o którym przy okazji następnego modelu napiszę więcej ,a jest nim samolot pasażerski Tupolew Tu-144 S w malowaniu linii lotniczej Aeroflot ,model w skali oczywiście 1:300 ,ciekawe czy zgadniecie co będzie kolejnym modelem ,dla podpowiedzi napiszę że jest podobny do Tu-144
  4. 1 point
    No i skończyłem kolejny model tym razem wracam do mojej ulubionej skali 1:300 ,nie mogłem zrobić tego samolotu w tym malowaniu w dużej skali z braku miejsca więc padło na 1:300 ,tym razem jest to Tupolew Tu-154M w malowaniu rosyjskiej linii lotniczej S7 znanej wcześniej pod nazwą Sybir Airlines .Co następne ,a o tym dowiecie się za jakiś czas .
  • Member Statistics

    • Total Members
      1167
    • Most Online
      1079

    Newest Member
    Miltonreinc
    Joined
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.