Jump to content
Sign in to follow this  
Adrian

Wywiad z Johanną Kurkelą (AURI)

Recommended Posts

Jak wyglądał proces komponowania utworów "zrodzonych w zalesionym obszarze w pobliżu jeziora"?

Komponowanie utworów odbyło się dość szybko, w zaledwie sześć miesięcy. Każdy z nas pracował samemu w naszych własnych studiach, pisząc i nagrywając, a następnie, kiedy wydawało nam się, że coś mamy, wyszliśmy z naszych małych "nor" i podzieliliśmy się wynikami z innymi za pośrednictwem poczty elektronicznej lub sesji odsłuchowej na żywo. Nie mieliśmy producenta, więc w zasadzie każdy z nas instynktownie dostosowywał się do potrzeb piosenek, grał i śpiewał utwory, żywił się wkładem innych. Przesyłaliśmy pliki pomiędzy Finlandią i North Yorkshire w Wielkiej Brytanii, aż czuliśmy, że mamy wszystko, co potrzebne. To była jak najbardziej inspirująca rozmowa między trzema osobami i zdecydowanie najłatwiejszy i najbardziej ożywczy proces nagrywania, jakiego kiedykolwiek doświadczyłam.

 

Album brzmi konsekwentnie, mimo że skomponowali go trzej różni muzycy. Czy omawialiście wcześniej, jak powinien brzmieć (atmosfera, gatunek itp.) czy po prostu pozwoliliście się porwać kreatywności?

To zabawne, naprawdę nie rozmawialiśmy o tym, jaki rodzaj muzyki chcieliśmy stworzyć, a jednak czuliśmy, że wszyscy wiedzieliśmy, czego wspólnie chcieliśmy. Tacy po prostu jesteśmy. Jesteśmy nierozłącznymi przyjaciółmi od dnia, w którym się poznaliśmy, dzieląc wzajemną miłość do wszystkich rzeczy w życiu. Rzadko zdarza się znaleźć ludzi, z którymi natychmiast "jesteś w domu", nie potrzebując słów, żeby się wytłumaczyć. To tak, jak Troy powiedział w jednym wywiadzie: "Wszyscy mamy tę samą piosenkę, która w nas gra". I dokładnie tak to wygląda. Auri to my, nasza przyjaźń przekształcona w muzykę.

 

Nagrałaś swoje partie wokalne w samotności. Wielu artystów twierdzi, że nagrywanie ich partii jest intymnym doświadczeniem. Czy jest to dla ciebie wygodniejsze, czy może łatwiej jest Ci się wtedy skupić?

Jestem pewna, że wszyscy możemy odnieść wrażenie, że śpiewamy, kiedy nikt nie słucha. Nie powstrzymywałam niczego, nawet ryzykując, że zabrzmi to zupełnie głupio. To najbardziej owocne środowisko dla kreatywności. Kiedy jesteśmy z innymi ludźmi, nie ważne jak blisko, zawsze obecny jest poziom samoświadomości. Jesteś nieuchronnie nastawiony na energię drugiej osoby. Samotnie, możesz odkryć tylko siebie i swoje wewnętrzne płótno. Jest to proces bardzo intymny i nieskończenie satysfakcjonujący. Aby móc się całkowicie otworzyć, porzućcie wszystko i po prostu stańcie się jednością z muzyką. Jest w tym coś niesamowicie uspokajającego.

 

Kto napisał słowa dla Auri?

To była wspólna praca.

 

Czy jest jakiś szczególny powód, dla którego wybraliście Real World Studio Petera Gabriela do nagrywania? Jak to się stało?

Troy miał kilka kontaktów w wytwórni i wydawało się, że to idealne środowisko dla tej muzyki. I z perspektywą legendarnego Tima Olivera miksującego album, decyzja była prosta, nie rozważaliśmy nawet żadnych innych opcji. To musiał być Real World i Tim. Wspaniałą rzeczą w studiu jest także wejście. Aby się tam dostać, trzeba przejść przez mały mostek nad wodą, prawie jak portal między dwoma światami, by wejść do tego magicznego miejsca, w otoczeniu natury i bezustannie urzekających fal muzyki. Mam nadzieję, że część tej magii również dostała się na album, tak aby i on mógł przenieść słuchacza w inny świat.

 

Pracowałaś już z Tuomasem nad jego solowym projektem "Music inspired by The Life and Times of Scrooge". Czy praca nad Auri była łatwiejsza czy trudniejsza? Jak to jest pracować w jednym zespole ze swoim partnerem życiowym?

Praca z osobami o podobnych wyobrażeniach jest zawsze łatwa. Przekształca "pracę" w "byt". Sposób, w jaki my trzej jesteśmy razem, łatwy w prowadzeniu i kochający zabawę, to także sposób, w jaki pracujemy. Myślę, że sposób, w jaki muzyka ma magiczną zdolność wzniesienia nas do innego wymiaru, ma również zastosowanie do pokrewnych dusz. Nie ma żadnych przyziemnych pudełek ani głupich sztuczek stworzonych przez człowieka, które kategoryzowałyby rzeczy. Nie ma żadnej separacji. W najczystszej formie miłości i muzyki wszyscy jesteśmy jednym i tym samym. Jeden umysł, jedno serce, jedna dusza.

 

Która piosenka Auri jest twoją ulubioną i dlaczego?

Obawiam się, że jest to tak samo niemożliwe pytanie, jak "która jest twoją ulubioną kończyną". Tak naprawdę nie myślisz o takich rzeczach. Wszystkie są integralną częścią ciebie. Sądzę, że to jeden z powodów, dla których zawsze słucham tego albumu jako całości. To jak czytanie książki lub oglądanie filmu. Wolę myśleć o tym jak o podróży.

 

Zaprosiliście wyjątkowego gościa, aby nagrał swoje szalone solo na klawiszach - osła Joombę. Jaka historia kryje się za tą współpracą? Czy usłyszymy więcej jego/jej (?) Na następnym albumie? ;)

Planujecie trasę koncertową AURI?

Na tym albumie jest wiele ukrytych osobliwości, jednym z nich jest klawiszowe solo konia z Savant. Wszyscy lubimy łamigłówki i tajemnicze szczegóły, które dostrzegają tylko najbystrzejsze oczy, więc naturalne było również włączenie do Auri ciekawych ukrytych szczegółów. Może ktoś je zauważy, może nie, ale mimo to są. Przynajmniej dla naszej rozrywki.

Perspektywa koncertowania w przyszłości jest bardzo żywa w naszych głowach. Chcielibyśmy jednak wydać jeszcze jeden album, a to może się wydarzyć dopiero w 2022 roku, więc na szczęście wciąż mamy wystarczająco dużo czasu na wielkie marzenia i wymyślimy wspaniałe przygody, aby podzielić się nimi z wami wszystkimi w przyszłości!

 

Co ci się bardziej podoba - śpiewanie po fińsku, angielsku, a może ... gaelicku? Czy jest dla Ciebie jakakolwiek różnica między wyrażaniem emocji w językach obcych a językiem ojczystym?

Zawsze miałam bardzo kontrowersyjny związek ze słowami ... Słowa mogą być potężnym narzędziem, ale to trudna sztuka do opanowania. Ilekroć w utworze znajdują się słowa piosenki, bez względu na język, najważniejszą rzeczą dla mnie jest wiedzieć, o czym śpiewam. Jakie jest przesłanie, emocje kryjące się za słowami. Same emocje są łatwe, ponieważ są uniwersalne, podobnie jak wibracje muzyki. Pewnie dlatego tak bardzo kocham muzykę niewerbalną. Tam, gdzie słowa zawsze potrzebują przetworzenia przez umysł, aby wywrzeć wpływ, muzyka jest prostsza. Natychmiast oddziałuje z naszą całą istotą i nie ma skłonności do błędnych interpretacji, tak samo jak słowa, są barwione przez niezliczoną ilość naszych różnych koncepcji, wrażeń i tła.

 

Czy masz muzycznego idola, z którym chciałbyś pracować?

Myślę, że moje największe marzenie spełniło się wreszcie z Auri. Przez ponad dziesięć lat mojej kariery muzycznej miałam przywilej pracować z wieloma świetnymi muzykami. To była siła napędowa mojej muzyki przez te wszystkie lata, niosąca mnie do tej pory. Jednak teraz, odkrywając zupełnie nowy świat tworzenia muzyki w Auri, czuję, że wreszcie znalazłam swój dom jako artystka. Marzę o tym, aby pewnego dnia móc stworzyć muzykę do gry, takiej jak Skyrim, lub do pełnometrażowego filmu kinowego, ponieważ tego rodzaju światy w ogromnym stopniu inspirują nas w naszym codziennym życiu i wpływają na sztukę, którą tworzymy.

 

Czy chciałbyś powiedzieć coś polskim fanom Auri?

Mamy nadzieję, że ta muzyka przyniesie wam radość i poczucie wolności!

Wszystkiego najlepszego,

Johanna

 

Tłumaczenie: Evi | Foto: mtv.fi

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.