Sign in to follow this  
Nightfall

Fantasmic

Ponieważ wątek o "Dead Boy’s Poem" powstał dużo wcześniej, możemy przejść do następnego utworu. Wakacje dla sporej liczby osób już się skończyły, więc liczę na to, że waszym rozruszanym nauką mózgom, interpretacja pójdzie gładko :cool:.

"Fantasmic"

Part 1

Wish upon a star

Take a step enter the land

Walk through the air

Take my hand

Wishmaster`s will-

Join him the quest for dream

A make-believe

Is all we ever need

Wish upon a star

No matter who you are

The second star to the right

Harbinger`s gate

Beyond the boundaries

Blossom ballet

In the great wide somewhere

Wish upon a star

Believe in will

The realm of the king of fantasy

The master of the tale-like lore

The way to kingdom I adore

Where the warrior`s heart is pure

Where the stories will come true

Part 2

A cub of the king betrayed by usurper

A girl in the rain swearing to her father`s name

Belle the last sight for the dying gruesome

The beauties sleeping awaiting

Deep in a dream

For true love`s first kiss

Part 3

Bald Mountain Night

Devilheart endures but light

A mad aerial dance

Chernabog`s succubi

Black Cauldron born

Gurgi`s heart forlorn

Pig-keeper or hero

On a quest of augury

Maleficent`s fury

The spindle so luring

Dragon fight, dying night

Dooming might

Apprentice of Yen Sid

Conducting the galaxy

Dreamer on mountaintop

Spellbound masquerade

The Sailor an idol for the six-year-old in me

The Phoenix of White Agony Creek

Enchantress, A mermaid in a tale as old as time

A Dragonslayer, The Awakener

Wish upon a star…

Aby poznać tłumaczenie, musicie odwiedzić Tekstowo -> KLIK

Dla początkowego zapoznania się ze znaczeniem tekstu, zachęcam do zapoznania się z komentarzem Maćka (Obecnie jest pierwszy od góry na Tekstowie).

Jak rozumiesz utwór? Jego wybrany fragment lub całość? Może jest w nim jakaś wyjątkowa myśl, która jest dla Ciebie ważna? Może masz jakieś dodatkowe informacje, które mogą być pomocne w zrozumieniu treści?

Tekst jest słaby... W sumie to taki o niczym. Ale Tuo kocha Disneya, więc musiał coś takiego popełnić ;) W sumie muzycznie jest to całkiem przyjemne i gdyby nie skupiać się na tekście to spokojnie można słuchać. I nawet może się podobać. Ale jak sobie pomyślę o czym jest tekst... No odechciewa mi się słuchania ;)

Na szczęście takich słabych tekstów w NW jest mniej niż więcej ;) więc tylko kilka piosenek przez tekst pomijam. Szczerze mówiąc to już bardziej podoba mi się Wishmaster, którego tekst jest napisany na podobnej zasadzie... Nie wiem dlaczego. Może dlatego, że jakoś te elfickie imiona, które się tam pojawiają jakoś bardziej pasują mi do tej muzyki niż Sknerus i Syrenka Ariel :P

Guest Morderczyni

Pochwała wyobraźni. Świat Disneya niezwykłym miejscem, gdzie można zapomnieć o realnym świecie i powrócić do dzieciństwa.

Nie da się ukryć, że to mega tribute dla Disneya. Trzeba powiedzieć że Tuomas wyszedł poza standardowe bajki i to co się naprawdę pojawia w pokazie.

Dziś mam wrażenie że pokaz postaciami z Disneya czyli tytułowy "Fantasmic" to też bardziej metafora, miejsce gdzie spotkasz te wszystkie postacie i dołączysz do ich świata to świat naszego dzieciństwa. Bo czyż nie jesteśmy po części wciąż w środku dziećmi, tak długo jak mamy marzenia?

Tęsknota za beztroskim dzieciństwem, może trwać nawet do końca życia (oczywiście jeśli, ktoś takie dzieciństwo miał). Tak jak mówicie - widać tutaj osobistą sympatię Tuo do twórczości Disneya. Uważam, że to wspaniale, iż oddał w taki sposób hołd tworom, które inspirowały go w dzieciństwie i czasie późniejszym :)