We, the voyagers

Tales from the seas

Cathedral of green

The unknown, the grand show, the choir of the stars

Interstellar theatre play, the nebulae curtain falls

Imagination, evolution, a species from the vale

Walks in wonder in search of the source of the tale

Tłumaczenie -> KLIK

Jak rozumiesz utwór? Jego wybrany fragment lub całość? Może jest w nim jakaś wyjątkowa myśl, która jest dla Ciebie ważna?

Chyba mój ulubiony tekst na albumie. Da się wyczuć taki zachwyt nad całym procesem ewolucji i świadomość różnorodności i ogromu świata (no może bardziej świadomość nieświadomości, bo to jest nie do wyobrażenia).

The music of this awe

Deep silence between the notes

To porównanie muzyki do ewolucji jest świetne. Daje do zrozumienia jaki to nieprzypadkowy i uporządkowany proces. Ta cisza między nutami skojarzyła mi się z długimi okresami przejścia jednego gatunku w drugi, ale też z ogromnymi odległościami w kosmosie.

The unknown, the grand show, the choir of the stars

Interstellar theatre play, the nebulae curtain falls

Przy tym to mam ciary. Bardzo fajne to porównanie wszechświata do sztuki aktorskiej i ta mgławica jako kurtyna. Możecie się śmiać, bo to takie bardziej tuomaszkowe niż naukowe, ale mi się podoba. :D

• Like 2

Kto by pomyślał, że pochodzenie pierwszych linijek wyjaśni sam Richard Dawkins :D

• Like 2

Kto by pomyślał, że pochodzenie pierwszych linijek wyjaśni sam Richard Dawkins :D

Myślałem, że autorem jest Tuomas zainspirowany książkami Dawkinsa... A tu proszę. :)

Spojrzałem: w książeczce albumu nie ma żadnej informacji o autorach cytatów. Niestety.

Jakby kogoś zastanawiało "Cathedral of green". Cytując polskie wydanie książki Dawkinsa "Wspinaczka na szczyt nieprawdopodobieństwa". "Dla nas las jest czymś, co wyrasta z ziemi. Kiedy wędrujemy wśród drzew, patrzymy na las oczami dużego, ciężkiego, niezgrabnego zwierzęcia pędzącego życie na dole. Dla nas las jest jak ogromna, mroczna katedra pełna łuków i sklepień rozpościerających się od ziemi aż po niedosięgły zielony strop". Nie wiem jak to wygląda w oryginale. Przypuszczam, że tu należy szukać inspiracji, Tuomasa Holopainena.

• Like 4