Jump to content
Pablito

Moja Galeria Modeli Letadeł

Recommended Posts

Kolejny Antek ( jak w lotniczym żargonie jest nazywany ten samolot ) tym razem Antonov An-2 T czyli w wersji transportowo desantowej w malowaniu nie wojskowym choć na ogonie i skrzydłach ma czerwone gwiazdy symbol Sił powietrznych Federacji Rosyjskiej ,AN-2 należy do DOOSAF czyli paramilitarnej organizacji współpracującej z Armią rosyjską ,model w skali 1:96 ,a następny w kolejce czeka odrzutowy samolot myśliwski z Polską Szachownicą na kadłubie ,ale to za jakiś dłuższy czas 

He47oV5.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę mnie tu nie było ,ale budowa modelu trochę się przedłużyła ,ale udało mi się zakończyć budowę testowego modelu jakim był model samolotu myśliwskiego Mig-29 A zwanego przez pilotów i techników Brytfanną ,model w skali 1:66 (pomniejszony z oryginalnej skali 1:33 ) ,następny model którym się zajmę będzie podmianą mojego pierwszego pasażerskiego modelu który przez ten czas się zniszczył po wielu upadkach z szafy .

BqBBERq.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i stało się mała zmiana w kolekcji wymieniłem stary pierwszy pasażerski zdemolowany upadkami z szafy model samolotu Tu-154 B-2 w malowaniu linii lotniczej Aeroflot ,model w skali 1:150 ,jaki był ten pierwszy można porównać ,bo jest na pierwszej stronie w mojej galerii opisany ,a teraz po tym na 3 modele wracam do mojej ukochanej skali 1:300 ,a potem czeka Was niespodzianka z mojej strony ,sam jak zobaczyłem ten model miałem zonka .

ORoKxQs.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jak to gdzie Lucyferze ,w pokoju oczywiście ,miejsca mam coraz mniej niestety a pomysłów na modele całą listę produkcyjną na której pojawiają się kolejne .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już ponad 10 lat ,mam na koncie ponad 200 zrobionych modeli w różnych skalach ,tam w wcześniejszym poście jest zdjęcie mojego sufitu ,jest na nim już bardzo ciasno .

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i skończyłem kolejny model tym razem wracam do mojej ulubionej skali 1:300 ,nie mogłem zrobić tego samolotu w tym malowaniu w dużej skali z braku miejsca więc padło na 1:300 ,tym razem jest to Tupolew Tu-154M w malowaniu rosyjskiej linii lotniczej S7 znanej wcześniej pod nazwą Sybir Airlines .Co następne ,a o tym dowiecie się za jakiś czas .

Ny844qv.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako że ze skalą 1:300 jest łatwo prezentuje kolejny model tym razem jest to samolot o którym przy okazji następnego modelu napiszę więcej ,a jest nim samolot pasażerski Tupolew Tu-144 S w malowaniu linii lotniczej Aeroflot ,model w skali oczywiście 1:300 ,ciekawe czy zgadniecie co będzie kolejnym modelem ,dla podpowiedzi napiszę że jest podobny do Tu-144 

gV1OEDY.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra zrobiłem drugiego bohatera historii którą bym chciał wam pokrótce przytoczyć jest nim Aerospatiale/BAC Concorde .Co on ma wspólnego z Tu-144 zwanego Concordskim ,między Concordem a Tu-144 jest 8 miesięcy różnicy ,najpierw powstał Concord przy kooperacji brytyjsko francuskiej ,po wielu projektach testach modeli w pomniejszonej skali z fabryki wytoczył się najpierw francuski prototyp 001 i odbył pierwszy lot 2 Marca 1969 roku ,a następnie w powietrze wzbił się prototyp brytyjski 002 a było to 9 Kwietnia 1969 roku .Po oblocie spłynęły zamówienia od wielu linii lotniczych z wielu kontynentów ,ale po pewnym czasie wiele linii lotniczych wycofało swoje zamówienia ze względu na trudną eksploatację samolotu ,chodziło głównie o głośną pracę silników ,duży hałas w locie z prędkością naddźwiękową ,dużego zużycia paliwa i wysokich kosztów eksploatacyjnych ,co odbiło się na cenach biletów na loty Concorde .Dlatego jedynymi liniami które zdecydowały się na wprowadzenie do swojej floty Concorde była francuska Air France i brytyjska British Airways ,i tak Concorde w obu liniach latały na trasach dalekodystansowych głównie do USA do momentu katastrofy jedynego Concorde który był w malowaniu linii Air France w roku 2000 ,po tej katastrofie zainteresowanie lotami spadło i obie linie wycofały Concorde z siatki połączeń ,i tak Concorde był jedynym samolotem pasażerskim który na wysokości przelotowej rozwijał prędkość ponaddźwiękową .

Aaaaaaaaaale Rosjanie którzy mieli manię wielkości gdy zauważyli zdjęcia Concorde zapragnęli mieć podobny samolot ,projektem tego samolotu zajął się znany i utalentowany konstruktor radziecki Andrei Nikołajewicz Tupolew .Pierwszy lot Tu-144 bo tak nazwano zrobionego na podobieństwo Concorde samolotu odbył się 31 grudnia 1968 roku rok przed oblotem Concorde ,pośpiech ten nie wyszedł na dobre konstruktorom ponieważ samolot okazał się niedopracowany .Samolot był używany w transporcie ludzi i ładunków zaledwie 30 miesięcy .Karierę Tu-144 przerwała także jak w przypadku Concorde katastrofa lotnicza do której doszło na Salonie paryskim 1 Czerwca 1978 roku .

Teraz trochę o sprawie technicznej obu niesamowitych konstrukcji .

Francuzi gdy zobaczyli Tu-144 oskarżyli Rosjan o plagiat ,moim zdaniem niesłusznie ponieważ jedyne podobieństwo obu maszyn to prędkość maksymalna powyżej 2 Ma oraz opuszczany hydraulicznie przód kadłuba do startu i lądowania ponieważ w obu podwozie przednie jest wysokie i piloci podczas startu a szczególnie lądowania .

Skrzydła obu samolotów są inne Concorde ma skrzydła o kształcie płynnej delty a Tu-144 ma skrzydła w układzie podwójnej delty .

A teraz dane techniczne obu maszyn : (w nawiasie będą dane techniczne Tu-144 )

Rozpiętość Skrzydeł 25.50 m (28.80 m )

Długość 62,10 m (65.70 m )

Wysokość 11.40 m (12.40 m )

Masa Własna 78 700 kg ( 85 000 kg )

Zespół Napędowy Cztery Silniki turboodrzutowe Rolls Rolce /Snecma 593 Mk 10 każdy o sile ciągu 17 260 Kp (4 silniki turbowentylatorowe NK-144 każdy o sile ciągu 20 000 Kp)

Prędkość przelotowa 2,04 Macha lub 2179 km/h (2400 km/h )

Zasięg 6230 km (6500 km )

Załoga 3 pilotów (3)

Pasażerowie do 144 ( do 140 ) 

 Model Concorde jest oczywiście w skali 1:300 ,były 3 szybkie modele ,a teraz czeka moją fabrykę dłuższa budowa ,zajmę się drugą brytfanną czyli Migiem 29 ale tym razem będzie w malowaniu w jakim obecnie latają Migi-29 w 23 bazie lotniczej w Mińsku Mazowiecki  

 Gptb2qM.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i jest kolejna Brytfanna czyli Mig-29 z 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim w malowaniu specjalnym upamiętniający polskich pilotów ,obecnie wszystkie Migi-29 z tej bazy są w taki sposób pomalowane ,z tą różnicą że Mig-29 nb 56 i Mig-29 UB nb 15 ma odznakę kościuszkowską na grzbiecie kolorową ,a pozostałe w kolorze kamuflażu ,oba Migi są przeskalowane do skali 1:66 .A po Migach biorę się za kolejne zakochanie od pierwszego wierzenia po pikniku lotniczym w Krakowie w mocno egzotycznym kamuflażu .

a4uwcT7.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robię już ponad 10 lat modele mam na koncie ponad 200 modeli ale jeszcze nie miałem okazji robić tak spierniczonego pod względem projektu modelu nie pasowało tam dosłownie nic ,części ,malowanie kamuflażu ,podwozie kabina ,projektant płakał jak robił ten model ,ewidentnie widać że nie było tu modelu alfa , tzn normalnie jak projektant projektuje model w wersji alfa robi go i po zrobieniu nakłada poprawki które wynikły przy budowie wersji alfa i po zmianach do sprzedaży czy udostępnienia publicznie daje wersje beta ,tyle z warsztatu a teraz o samym samolocie. Sam samolot jest moją miłością z tegorocznego pikniku lotniczego w Krakowie na którym byłem samolot widziałem kilka razy ale w tym rok oczarował mnie swoją zwrotnością ,efektownymi beczkami i sporą nadwyżką mocy na wznoszeniach , model przedstawia samolot produkcji USA North American OV-10 D Bronco ,jest w skali 1:72 i jest w barwach Sił powietrznych Indonezji .OV-10 Bronco to samolot szturmowy rozpoznawczy przeciwpartyzancki a także transportowy bo mógł w tylnej części kadłuba transportować żołnierzy lub nosze z rannymi ,był wykorzystywany podczas Wojny w Wietnamie oraz podczas operacji Pustynna burza w Iraku w 1991 roku .A co następne teraz czas po raz kolejny na moją ulubioną skalę 1:300 będzie kilka modeli .

RcGuwRA.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawa jest historia tego samolotu. Każda z wersji opracowywana była dla różnych krajów. Bardzo lubię profil tej maszyny:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszy z paxolotów testowy tym razem ,a jest nim najnowsze dziecko firmy Airbus ,Airbus A350-1000 model jest odwzorowaniem drugiego prototypu o rejestracji F-WLXV w malowaniu Carbon pokazującym że większość samolotu powstała z lekkich kompozytów węglowych ,model w skali 1:300 ,to nie jedyny prototyp ,ponieważ w kolejce do zrobienia jest pierwszy prototyp A350-1000 gdy go zrobię na prezentacji zrobię porównanie z wersją 900 .

Noj3WN4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model pierwszego prototypu samolotu Airbus A350-1000 w malowaniu firmowym Airbus ,model w skali 1:300 

rY27v5Z.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tym razem zrobiłem model nietypowego samolotu ,a jest nim Boeing B747-400 LCF Dreamlifter ,jest to samolot który powstał na przebudowie towarowej wersji B747-400 F powiększono przestrzeń ładowni instalując górną część ładowni w postaci garba ,samolot powstał aby można było nim przewozić kadłuby i poszczególne części płatowca pomiędzy fabrykami rozrzuconymi po całym USA ,wzorem do LCF był A300-600ST Beluga którego zrobiłem jakiś czas temu ,załadunek odbywa się po odchyleniu ogona na zawiasach ,model w skali 1:300 .A co teraz ,teraz robię model który będzie prezentem dla mojej kumpeli który wręczę jej gdy się spotkamy ,nie będzie to nic latającego ,a więc będzie to nietypowy model których mam na koncie dwa a ten będzie trzeci ,także czeka mnie trudne zadanie któremu muszę podołać ,aby zrobić nim wrażenie na mojej kumpeli .

NgHVEsq.jpg


Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako że prezent w postaci modelu pistoletu jest gotowy ,wziąłem się za zrobienie kolejnego samolotu tanich linii lotniczych tym razem jest to Boeing B737-800 czarterowej linii lotniczej Travel Sercice znanej także w Polsce ,ten akurat jest na czeskich blachach ,model w skali 1:300 ,teraz krótka tygodniowa przerwa związana z wyprawą na Air Show .

AARUDQ3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako że nie mam sprzętu z netem produkcja w mojej fabryce trwa w najlepsze ,tym razem zrobiłem samolot myśliwski z II wojny światowej Messerschmitt Me-109 E Trop w malowaniu mojego ulubionego Jagdgruppe z którego wywodził się mój ulubiony As Myśliwski czyli JG 27 ,model jest w mojej ulubionej skali 1:66 ,jeszcze za jakiś czas zrobię Me-109 K i będę miał wszystkie modele Me-109 podstawowych wersji czyli Dorę Emila Fridricha Gustawa i Konrada .A teraz robię modele pasażerskie pewnej norweskiej linii lotniczej będzie to mała szminka i duża szminka ,jak je zrobię to zobaczycie dlaczego je tak nazwałem .

G7blsKB.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niezmordowany i wierny swojej pasji, zawsze na straży własnej galerii- brawo!

Nie wiem dlaczego ale największym sentymentem zawsze darzyłam samoloty wojskowe.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oki a więc tym razem pierwszy z 2 samolotów pasażerskich linii Norwegian Air ,jest to tzw mała szminka bądź tampon ,to nazwy wymyślone przez Spotterów ,Boeing-737-800 model w skali 1:300 ,teraz czas na dużą szminkę .

I6YqtJr.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Była mała szminka a teraz prezentuję dużą szminkę czyli Boeinga B787-8 Dreamliner w malowaniu linii lotniczej Norwegian Air ,model w skali 1:300

XHhcd7t.jpg


A tu mam skończony wczoraj pod osłoną nocy rosyjski samolot myśliwski Mig-31 ,model w skali 1:100

A co następne ,hmm będzie premiera w mojej kolekcji tych konstrukcji lotniczych w skali 1:300 jeszcze nie robiłem .

umlD66S.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czas na premierowy model w mojej wielkiej kolekcji w skali 1:300 ,konstrukcjami za które się wziąłem są łodzie latające ,są to samoloty z specjalnie ukształtowanym kadłubie łodziowym który pozwala startować i lądować z dużych akwenów wodnych ,jakie jest przeznaczenie łodzi latających różnie stosuje się je do patrolowania akwenów ,transportu ładunków lub rannych żołnierzy ,a także do gaszenia pożarów lasów ,łódź latająca to patent z czasów odległych ,obecnie latają 2 typy łodzi latających i oba służą do celów gaśniczych .jako model testowy zrobiłem radziecką łódź latającą konstrukcji Georgija Berieva ,Beriev Be-6 .Be-6 używany był głównie do zwalczania okrętów i patrolowania akwenów poniżej co nieco o Be-6

Dane podstawowe

Państwo

22x19https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a9/Flag_of_the_Soviet_Union.svg/22px-Flag_of_the_Soviet_Union.svg.png[/img] ZSRR

Producent

Berijew

Typ

wodnosamolot

Konstrukcja

całkowicie metalowa

Załoga

7-8

Historia

Data oblotu

1950

Dane techniczne

Napęd

2 x silniki gwiazdowe Szwiecow ASz-73TK

Moc

2 × 1800 kW (2400 KM) każdy

Wymiary

Rozpiętość

33 m

Długość

23,56 m

Wysokość

7,64 m

Powierzchnia nośna

120 m²

Masa

Własna

18 827 kg

Osiągi

Prędkość maks.

414 km/h

Pułap

6100 m

Dane operacyjne

Uzbrojenie

5 x 23 mm działko NR-23,

bomby lotnicze 16 x FAB-100 lub 8 x FAB-500

lub 2 x torpeda lotnicza do 1100 kg

lub 8 min morskich AMD-50

lub desant do 40 ludzi

Użytkownicy

22x19https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a9/Flag_of_the_Soviet_Union.svg/22px-Flag_of_the_Soviet_Union.svg.png[/img] ZSRR 22x19https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fa/Flag_of_the_People%27s_Republic_of_China.svg/22px-Flag_of_the_People%27s_Republic_of_China.svg.png[/img] Chiny

A co następne ,tym razem będzie to amerykańska łódź latająca znacznie większa od Be-6 choć w tej samej skali 1:300

39NBgvN.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kolejna łódź latająca tym razem jest to amerykańska łódź latająca Martin JRM Mars służyła głównie do transportu ładunków oraz rannych z pola walki ,model w skali 1:300

p1pVtgo.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.